درمان وسواس با خواباندن در قبر/ جولان اشخاص سود جو برای درمان اختلالات روانی

۳۱فروردین۱۳،

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت عنوان کرد:

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت هر گونه درمان اختلالات روانی و وسواس از طریق مداخلات غیر قانونی و بی پایه و اساس را رد کرد.

دکتر ناصحی، مدیر کل اداره سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه برای درمان اختلالات روانی مداخلاتی توسط اشخاص سود جو  در جامعه صورت می گیرد که غیر علمی بوده و آسیب های جبران ناپذیری را به بیماران مبتلا به اختلالات روان وارد می کند.

وی در خصوص این مداخلات افزود: به عنوان مثال برای درمان بیماران مبتلا به وسواس این بیماران را در قبر می خوابانند یا با مرده مواجه می کنند یا آب شستشو مردگان را روی بدن آنها می ریزند که این مداخلات توسط اشخاصی که به هیچ وجه صلاحیت علمی و پزشکی ندارند انجام می گردد.

ناصحی با بیان اینکه بعضی از بیماران هم که از درمان خسته شده اند فریب این تبلیغات را می خورند و جذب این مداخلات غیر قانونی می شوند عنوان کرد: بازرسین معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نیز هر چند وقت یک بار طبق گزارشات واصله از طریق مردم با این مراکز برخورد قانونی می کنند ولی بعد از تعطیلی یک مرکز چند وقت دیگر این افرد در جایی دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند.

ناصحی با تاکید بر اینکه این اشخاص سود جو برای این مداخلات بی پایه و اساس هزینه های گزافی را از بیماران می گیرند خاطر نشان کرد: یکی دیگر از انواع مداخلات برای درمان اختلالات روانی درمان از طریق عرفان است که این اشخاص عنوان می کنند که با اتصال فرد به فضا می توانند مشکلات روحی و روانی او را برطرف کنند و این امر هم غیر قانونی و غیر علمی است و پیشنهاد اکید به  بیماران دچار اختلالات روانی داریم که فریب این اشخاص سود جو را نخورند و حتما برای درمان اختلالات روانی خود به روانپزشک مراجعه کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.