درهای دو کشور بزرگ به روی هم گشوده شد

۸فروردین ۱۳،

Mona Hoobehfekr-4-63.jpg

پایگاه اطلاع‌رسانی اهرام گزارش داد که پس از ۳۴ سال اولین پرواز تجاری از مصر به مقصد ایران انجام شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی اهرام، این پرواز صبح روز شنبه از فرودگاه قاهره به سمت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران انجام شد.

مسئولان فرودگاه قاهره به خبرگزاری آلمانی DPA گفتند که پرواز شرکت ایر ممفیس که یک شرکت هوایی خصوصی در مصر محسوب می‌شود، دارای هشت مسافر ایرانی شامل دو دیپلمات بوده است.

“وائل المعادوی”، وزیر حمل و نقل هوایی مصر اوایل ماه مارس سال جاری اعلام کرده بود که پروازهای چارتر بین مصر و ایران به زودی آغاز خواهد شد.

مصر و ایران دو کشور با تمدنی چند هزار ساله، در ماه مارس امسال توافق‌نامه همکاری را امضا کردند که براین اساس همکاری‌های بین دو کشور در حوزه توریسم افزایش خواهد یافت.

وزیر توریسم مصر نیز در فوریه امسال به ایران سفر کرده و دربارهٔ راهکارهای همکاری بین ایران و مصر در زمینه توریسم با مقامات ایرانی مذاکره کرد.

پیشتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نیز خبر داده بود که گردشگران و فعالان اقتصادی مصری برای سفر به ایران نیازی به ویزا نخواهند داشت.

روابط بین ایران و مصر از بیش از ۳۰ سال پیش تاکنون تیره بوده است که البته طی چند سال قبل و همزمان با سرنگونی رژیم حسنی مبارک روابط بین دو کشور بهبود یافته است.

پرس‌ تی‌وی نیز با تائید خبر انجام اولین پرواز مستقیم بین ایران و مصر طی بیش از ۳۰ سال قبل نوشت که روابط بین ایران و مصر بعد از سرنگونی نظام مبارک در مصر بهبود چشمگیری یافته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.