درگیری‌های گروهای مصری و اعتراضات مردمی، آینده پیچیده‌ای برای این کشور رقم زده است

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: درگیری گروه‌های سیاسی در مصر و تمایلات مردم به هر یک از این گروه‌ها، اعتراضات و ناآرامی‌های مردمی، سبب پیچیدگی بیشتر اوضاع در آینده مصر خواهد شد.

میرمسعود حسینیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ وضعیت کنونی مصر گفت: در شرایط فعلی وضعیت مصر پیچیده است، زیرا هیچ‌کدام از گروه‌های سیاسی حاضر به دست کشیدن از موضع خویش نیستند.

وی با بیان اینکه دولت کنونی حاکم در مصر برای مقابله با اخوان‌المسلمین گام برداشته است، ادامه داد: شرایط فعلی مصر برای محاکمه محمد مرسی آماده نبوده و این نشان‌دهنده این است که گروه‌های سیاسی خواستار هیچ گونه توافق و نزدیکی به یکدیگر نیستند.

حسینیان افزود: کشور مصر جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد و نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار ناآرامی‌های داخلی در این کشور گذشت، قانون اساسی که در مصر در حال تدوین است از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه در آن باید به خواست مردم توجه شود و  به رای آنها گذاشته شود؛ عدم حصول این شرایط سبب تشدید ناآرامی‌ها خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: سفر مقامات مصری به کشورهای منطقه و سفرهای متعدد وزیر خارجه آمریکا به این کشور نشان از اهمیت مصر در جغرافیای منطقه است.

حسینیان در پایان خاطرنشان کرد: درگیری گروه‌های سیاسی در مصر و تمایلات مردم به هر یک از این گروه‌ها، اعتراضات و ناآرامی‌های مردمی، سبب پیچیدگی بیشتر اوضاع در آینده مصر خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.