در مراسم سالگرد انقلاب تظاهرکنندگان تونسی به رئیس جمهوری این کشور سنگ زدند

۲۸م آذر ،

ESKAY MEWS.jpg

در جریان مراسم دومین سالگرد انقلاب تونس، تظاهرکنندگان به سمت رئیس جمهوری و رئیس پارلمان این کشور سنگ پرتاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، منصف المروزقی، رئیس جمهوری تونس زمانی که مصطفی بن جعفر، رئیس پارلمان این کشور آماده سخنرانی می‌شد، با پرتاب سنگ از سوی تظاهرکنندگان مواجه شد.

پس از این اتفاق نیروهای امنیتی مسوولان را به مقر پلیس در “سیدی بوزید” واقع در شمال غرب تونس منتقل کردند.

تظاهرکنندگان پیش از یورش به سمت تریبونی که منصف المرزوقی و مصطفی بن جعفر در آنجا حضور داشتند، شعار “مردم خواهان سرنگوی دولت می باشند” سردادند. درگیری‌های میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در این مکان صورت نگرفت.

زمانی که منصف المرزوقی آغاز به ایراد سخنرانی کرد، تعداد بسیاری از حاضران شعار “برو، برو” سردادند، شعار مشهوری که بر ضد زین‌العابدین به علی، رئیس جمهور سابق تونس پیش از برکناری‌اش سرداده می‌شد.

المرزوقی خاطرنشان کرد: من این خشم قانونی را درک می‌کنم اما دولت راه درمان را مشخص کرده و دولت طی شش ماه دارو برای بهبود مشکلات کشور را تجویز می‌کند.

رئیس جمهوری تونس در میان شعارها اظهار کرد: برای اولین بار ما دولتی داریم که اموال مردم را سرقت نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: درست است که دولت چیزی ارائه نداده است، اما ما با صداقت و جدیت کار می‌کنیم و از حجم بسیار فساد دولت پیشین پرده برداشتیم.

پیشتر المرزوقی زمانی که بر سر مزار محمد بوعزیزی، فروشنده‌ دوره گردی که در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ در سیدی بوزید خود را سوزاند و با این اقدام انقلاب تونس را آغاز کرد، با شعارهای معترضان مواجه شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.