درگیری معترضان و نیروهای امنیتی در جنوب شرق تونس

۲۲م دیماه ،

با ادامه تظاهرات در اعتراض به بستن مرز تونس و لیبی، مردم شهر بنقردان تونس با به آتش کشیدن یک مرکز امنیتی و یک ساختمان گمرک این شهر با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، صدها تن از ساکنان شهر بنقردان، واقع در جنوب شرقی تونس که نسبت به بسته شدن گذرگاه راس جدیر در مرز تونس با لیبی ناخرسند می باشند، به یک ساختمان امنیتی و ساختمانی متعلق به گمرک حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند.

پلیس تونس سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان کرد اما با هجوم تظاهرکنندگان به پلیس نیروهای امنیتی و پلیس مجبور شدند که از مقر پلیس این شهر عقب‌نشینی کنند و تظاهرکنندگان نیز با حمله به مرکز پلیس آن را به آتش کشیدند.

با خروج پلیس از مراکز امنیتی شهر بنقردان ارتش مراقبت از ساختمان‌ها و نهادهای دولتی را به عهده گرفته و اتحادیه کارگران تونس نیز از مردم این شهر که بیشتر آن‌ها کارگران بیکار شده می باشند، درخواست کرد تا آرامش خود را حفظ کنند.

مردم تونس از وضعیت اقتصادی خود بسیار ناراضی می باشند و معتقدند که انقلاب آنها که با دلایل معیشتی آغاز شد نتوانسته خواسته‌های مردم را در تامین نیازهای معیشتی‌شان تامین کند.

از سوی دیگر مذاکرات در محافل سیاسی تونس برای ترمیم کابینه این کشور ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود به زودی ترمیم کابینه به طور رسمی از سوی مقامات این کشور اعلام شود.

این تغییر در کابینه تونس برای آن است که دیگر احزاب تونسی نیز بتوانند در حاکمیت این کشور که هم‌اکنون در دست سه حزب اصلی تونسی است، شریک باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.