با آزادی بازداشت شدگان، آرامش به استان های ناآرام تونس بازگشت

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسانه ای تونس، دادگاهی در سیدی بوزید اعلام کرد که ۱۰ تن از بازداشت شدگان حوادث اخیر در این استان آزاد شده اند و بزودی محاکمه آنان آغاز می شود.

براساس این گزارش تعدادی از شهروندان تونسی که اتهام حمله آنان به نیروهای امنیتی اثبات شده است ، همچنان در بازداشت بسر می برند.

این گزارش حاکی است که بازداشت شدگان حادثه بیمارستان الهادی الشاکر شهرصفاقس تونس نیز آزاد شده اند.

براساس این گزارش ، شهر سیدی بوزید روز سه شنبه شاهد یک اعتصاب عمومی و برگزاری راهمپیمایی اعتراضی بود که با تدابیر ویژه پلیس و نیروهای امنیتی بدون خشونت و درگیری پایان یافت.

همه مراکز عمومی در مرکز استان سیدی بوزید و شهرستان های این استان به استثنای شرکت منطقه ای برق و گاز و فروشگاه های تجاری به دلیل همزمان شدن روز اعتصاب با ایام شب قدر در تونس بسته بودند.

اتحادیه کارگران تونس شاخه سیدی بوزید خواستار برگزاری اعتصاب عمومی شده بود.

ناآرامی ها در استان سیدی بوزید از اواخر هفته گذشته و با فراخوان چند حزب و گروه سیاسی و درگیری معترضان با نیروهای امنیتی و پلیس آغاز شد و روز سه شنبه با برگزاری اعتصاب عمومی به اوج خود رسید.

معترضان در شعارهای خود علیه دولت تونس و حزب النهضه شعار می دادند و خواستار آزادی بازداشت شدگان، سقوط دولت و برکناری استاندار و مقامات امنیتی استان شدند.

مقامات دولت تونس از جمله ˈ علی العریضˈ وزیر کشور اعلام کرده اند که عناصر وابسته به رژیم دیکتاتوری سرنگون شده ˈ زین العابدین بن علیˈ و زخم خوردگان انقلاب در پشت صحنه تظاهرات ضد دولتی و ناآرامی های استان های مختلف این کشور بویژه سیدی بوزید قرار دارند.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.