تظاهرات در عربستان برای آزادی زندانیان سیاسی

گروهی از خانواده‌های بازداشت شدگان سیاسی عربستانی با تجمع در ریاض، پایتخت این کشور آزادی آنها را خواستار شدند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، شاهدان عربستانی می‌گویند، خانواده‌های بازداشت شدگان سیاسی روز گذشته تجمعی اعتراض‌آمیز را در یکی از خیابان‌های اصلی ریاض برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته‌هایی آزادی زندانیان سیاسی که بدون محاکمه سال‌هاست در زندان‌های رژیم سعودی به سرمی‌برند، را خواستار شدند.

با تجمع این افراد و بسته شدن خیابان «ملک فهد» در جنوب ریاض که مناطق جنوبی را به مناطق شمالی این شهر مرتبط می‌کند، نیروهای امنیتی و ضد شورش رژیم سعودی برای متفرق کردن معترضان به محل اعزام شدند.

از سوی دیگر، منابع عربستانی از برگزاری تجمعی دیگری مقابل ساختمان دادگاه عالی عربستان در ریاض برای محاکمه و یا آزادی این بازداشت‌شدگان خبر دادند.

این منابع تاکید کردند: در جریان تجمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان در شهر «البریده» در مرکز عربستان شمار زیادی از زنان شرکت‌کننده در این تجمع بازداشت شدند.

براساس این گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ با اینکه تجمع زنان شهر البریده مقابل هیات بازرسی و دادستانی کل عربستان آرام برگزار شده بود، اما با حمله نیروهای امنیتی و ضدشورش رژیم سعودی و بازداشت شماری از معترضان مواجه شد.

فعالان حقوقی عربستان، مسئولان امنیتی سعودی را به بازداشت هزاران نفر در زندان‌های این کشور بدون اتهام و یا محاکمه متهم می‌کنند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.