در پی شیوع وبا در سلیمانیه عراق،پایگاه‌های رصد بیماری در مرزهای غربی کشور فعال شدند

در پی شیوع وبا در سلیمانیه عراق،پایگاه‌های رصد بیماری در مرزهای غربی کشور فعال شدند

در پی شیوع وبا در سلیمانیه عراق،پایگاه‌های رصد بیماری در مرزهای غربی کشور فعال شدند

 طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر شیوع وبا در سلیمانیه عراق منتشر شد، با توجه به نزدیکی این استان به کرمانشاه امکان انتقال این بیماری در این استان نیز وجود دارد، اما مسوولان بهداشتی استان از فراهم کردن تمهیدات لازم برای جلوگیری از انتقال وبا به استان خبر می‌دهند.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دکتر «محمدرضا نیکبخت»رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری اظهار کرد: با شیوع وبا در سلیمانیه عراق همه تمهیدات لازم برای پیشگیری از انتقال وبا در استان اندیشیده شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری، پایگاه‌های رصد در مرزهای غربی کشور فعال شده‌اند تا در صورت مشاهده علائم مشکوک در مسافران، نمونه‌برداری و اقدامات لازم انجام شود.

 دکتر «بیگلری» مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه نیز  اظهار کرد: علت اصلی شیوع وبا در سلیمانیه عراق اشکالات موجود در شبکه آب آشامیدنی بود، اما خوشبختانه تاکنون موردی از شیوع وبا در کشور دیده نشده است.

وی در راستای جلوگیری از ورود این بیماری به کشور به مسافران توصیه کرد با رعایت نکات بهداشتی به‌هنگام سفر به کشور عراق، از خرید مواد غذایی بین راهی خودداری کنند و نسبت به تهیه آب آشامیدنی سالم اقدام کنند.

مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه شست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون را نیز به مسافران توصیه کرد.

بیگلری با اشاره به این‌که همه اقدامات پیشگیرانه لازم در مبادی مرزهای ورودی و خروجی شهرستان‌های مرزی استان انجام شده است، گفت: همچنین در زمینه آشنایی با علائم این بیماری و جلوگیری از شیوع آن، اطلاع‌رسانی لازم در قالب بروشورهایی به رانندگانی که قصد عبور از مرزهای استان را دارند، انجام شده است

وی همچنین از تامین داروهای درمانی مورد نیاز خبر داد.

مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه اسهال آبکی را از نشانه‌های بیماری وبا دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم اسهال، از مصرف خودسرانه دارو خودداری و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بیگلری با بیان این‌که این بیماری در کودکان و سالمندان خطرناک‌تر است، یادآور شد: در وبا آب و الکترولیت‌های مورد نیاز بدن به سرعت از دست می‌رود و این مساله می‌تواند خطرساز باشد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.