در گذر از تحریمها راهی جز حمایت از تولید نداریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۷ آبان ۹۱،

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : در فرآیند توسعه کشور و گذر از عقبه تحریم‌ هـای اقتصادی راهی جز حمایت از تولید نداریم .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر،

علی لاریجانی شامگاه امروز در همایش فرصت‌ های ملی سرمایه‌گذاری در شهرستان خلخال افزود: یکی از دغدغه‌های مردم حل مشکلات اقتصادی و iبهبود وضع معیشتی است که در این زمینه باید کار، تولید و سرمایه‌گذاری مورد حمایت جدی قرار گیرد .
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۱ تمهیدات لازم برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی اندیشیده شده است گفت: بخشودگی جرائـم ، استمهال و تقسیط بـانکی از جمله این پیش‌بینی‌هاست که می‌تواند کلید حل مسایل باشد .
آقای لاریجانی ضرورت بـرطرف نمودن مشکلات جامعه نظیر گرانی و تورم را در سایه حمایت از تولید و سرمایه ‌گذاری‌های حقیقی تـوصیف کـرد و ابراز داشت: در این اقـدام مناسب شایسته است iبه گونه‌ای رفتار کنیم تا کمترین فرصت بیشترین iبهره‌برداری‌ها را iبه دنبال داشته باشد .
وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کـوثـر بـا هدف معرفی مزیت‌های نسبی جذب سرمایه‌گذاری‌ها خاطرنشان کـرد : iبه تناسب این مزیت‌ها باید iبهره‌ وری افزایش یافته و iبه تبع آن تولیدات و مزیت‌ها iبه ارزش افزوده تبدیل شود .
لاریجانی: از سوال و استیضاح بسیار استفاده نشود
رئیس مجلس شورای اسلامی وظیفه مسئولان استانی را شناساندن توانمندی‌های بکر و ارائه تسهیلات بانکی و تامین خدمات زیربنائی اعـلام نمود و افزود : باید از سرمایه‌گذاری‌های شکل گرفته مراقبت و از تولید نیز iبه حد کافی صیانت نمود .

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیران حق مجلس است ولی نباید بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

آقای لاریجانی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ  iبه سوال یکی از دانشجویان افزود: برای  رسیدن iبه نتیجه  مطلوب راههای دیگری  هم  هست  و  بعضی  مسایل می تواند با  ابزارهای دیگر iبه نتیجه برسد.
وی در پاسخ iبه سوال یکی دیگر از دانشجویان درباره  حقوق نمایندگان مجلس ،  حقوق نمایندگان را حدود ۲ میلیون تومان اعلام نمود و گفت : کلی گوئی درخصوص نمایندگان حتی مساله ای را حل نمی کند تا جایی که من اطلاع دارم وزیران و استانداران iبه دنبال ولخرجی نمی باشند .
رئیس قوا با بیان اینکه مشکل اصلی کشور امروز این مسائل نمی باش ، گفت :  ما  باید  iبه موضوعاتی مانند  گرانی  ،  وضع  اقتصادی و اشتغال جوانان بپردازیم و هر فرد و  گروهی را که  در  این  زمینه کمک می نماید حمایت کنیم.
آقای لاریجانی در پاسخ iبه دانشجوی دیگری درخصوص حضور در دانشگاهها افزود  : ما نمی دانیم iبه دانشگاه بیاییم یا نه ، اگر در جمع دانشجویان حاضر شویم می گویند شائبه انتخاباتی  دارد و ما هر وقت دیگری نیز اگر این کار را انجام می دادیم حرف‌هایی را علیه ما می زدند.
وی گفت : استنباط ما این بود که رهبری می خواستند تا سران قوا بیشتر در  دانشگاه حاضر شوند و پیرو تاکیدات ایشان این کار را انجام می دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما بحث سیاسی با سوءظن  مخلوط شده است، افزود : مسلمانان باید نسبت iبه هم حسن ظن و نسبت iبه دشمن سوءظن داشته باشند.
وی  در  پاسخ iبه سوال یکی دیگر از دانشجویان درخصوص ادغام سازمان ملی جوانان  و  ورزش  با یکدیگر و اینکه آیا این کار iبه ضرر سازمان ملی جوانان نشده است؟ تصریح نمود:زیاد بودن وزیران برای  دولت ها یک مشکل است البته من نمی گویم  همه ادغام‌ها  درست  بوده  است ،  چرا که اگر بناست ظرفیت دولت کاهش یابد ، وضعیتی که ما در آن هستیم درست نمی باش چراکه ما هر چه نفت می فروشیم iبها بودجه جاری کشور و حقوق کارکنان می گردد  و  بخشی از  وظایف دولت باید iبه بخش خصوصی سپرده شود.

افزایش نقدینگی سبب مشکلات اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را افزایش نقدینگی در جامعه اعلام نمود .
علی لاریجانی عصرامروز در جمع دانشگاهیان اردبیل گفت : در سال‌ هـای اخیر ۶۵ هـزار میلیارد تومان نقدینگی کشور iبه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که این میزان نقدینگی iبه هر سمتی حرکت نموده است تورم و مشکلات اقتصادی را iبه وجود آورده است .
وی گفت: برها گفته‌ام که ۸۰ درصد عوامل موثر در این زمینه سوء مدیریت‌ها و معایب داخلی است .
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : می‌توانیم با تعدیل نقدینگی مشکل رکود اقتصادی را برطرف کنیم و زمینه سهولت داد و ستد را iبهتر از هر وقت دیگر فراهم آوریم .
آقای لاریجانی گفت‌:یکی از اشکالات ما درحوزه نظارتی بوده که مجلس سعی می‌کند ضعف‌های موجود را برطرف کند که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز مجلس با ۱۸ ماه کار کارشناسی سعی نمود معایب این طرح را iبه حداقل برساند تا سهم تولید و همچنین یارانه نقدی عادلانه و دقیق مشخص شود .
وی خاطرنشان نمود: تا وقتی که نتوانیم ریشه مشکلات واشکالات موجود را برطرف کنیم نمی‌توانیم  در  درمان آن مـوفق عمل کنیم بـه طوری کـه مجلس نهم با پیدا کـردن ریشه مشکلات درصدد رفع این عیوب است که مرحله دوم هدفمند نمودن یارانه ‌ها را متوقف نموده است .


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.