دسترسی iبه داده‌های حفاظت شده با فیلترشکن جرم محسوب می‌شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: دسترسی iبه داده‌های وزارتخانه‌ها، ادارات و … با استفاده از فیلترشکن‌ها که iبه نوعی جاسوسی است ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

فاطمه قنبری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه بحث استفاده و فروش فیلترشکن‌ها اظهار داشت: برای امکان‌سنجی جرم‌بودن یا نبودن این بحث iبهتر است دو موضوع تولید و عرضه فیلترشکن و بکارگیری آن را iبه طور جداگانه بررسی کنیم.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: تولید و عرضه فیلترشکن‌ها iبه طور کلی بحث معاونت در جرایم قابل ارتکاب از طریق محتوای مجرمانه رایانه‌ای، عنوانی است که برای تولید و عرضه فیلترشکن‌ها مطرح می‌شود.

وی با اشاره iبه اینکه برای فروش فیلترشکن‌ها در قانون جرم انگاری شده است، گفت: ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای تولید، انتشار یافتن، توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‌ها، نرم‌افزارها و هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفا iبه منظور ارتکاب جرایم رایانه‌ای iبه کار می‌رود را جرم‌انگاری کرده است.

قنبری با بیان اینکه طبق قانون جرایم رایانه‌ای فروش هر نرم‌افزار و یا ابزار الکترونیکی که iبه منظور استفاده از پایگاه اینترنتی‌های فیلتر شده توزیع شود، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد تصریح کرد: دسترسی iبه داده‌های وزارتخانه‌ها، ادارات و … با استفاده از فیلترشکن‌ها که iبه نوعی جاسوسی است ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: دسترسی iبه داده‌های حفاظت شده جرم است، اما جرم اصلی متوجه فروشنده و فردی است که فیلترشکن‌ها را در اختیار مردم می‌گذارد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.