دستگاه های دولتی تمایلی به خرید آثار صنایع دستی ندارند

برخی از دستگاه‌های دولتی زیرمجموعه قوای سه گانه با توجه به بودجه‌ی مصوبه خود تمایلی به خرید آثار صنایع دستی هنرمندان ندارند.

منوچهر عبدلی، مدیر عامل اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور به خبرنگار حوزه صنایع دستی باشگاه خبرنگاران گفت: نخستین اکسپوی صنایع دستی از ۲۱ شهریور تا هفتم مهر در برج میلاد در حال برگزاری است و بر اساس مصوبه بند ۱۱۹ قانون بودجه کل کشور باید دستگاه های دولتی زیر مجموعه سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه یک دهم درصد از بودجه‌ی عمرانی خود را به خرید آثار صنایع دستی اختصاص دهند.
وی افزود: تاکنون در مدت برگزاری اکسپو از حدود یک هزار دستگاه زیرمجموعه قوای سه گانه تنها ۱۰ درصد آثار صنایع دستی هنرمندان را خریداری کردند.
عبدلی تصریح کرد: برخی از دستگاه ها با توجه به منابع مالی که دارند نمی‌خواهند بودجه‌ی خود را به خرید آثار صنایع دستی اختصاص دهند.

* حراج صنایع دستی در هفتم مهر

مدیر عامل اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور بیان کرد: صنایع دستی به نمایش گذاشته شده در نخستین اکسپو صنایع دستی هفتم مهر به حراج گذاشته می‌شود پیش از این قرار بود این حراج ۳۱ شهریور در برج میلاد برگزار شود ولی به دلیل مشکلاتی به تعویق افتاد.
وی اظهار داشت: آثار صنایع دستی ساعت ۱۰ تا ۲۰ روز  جمعه به حراج گذاشته می‌شود و در این حراج علاقمندان به خرید آثار نفیس، مجموعه‌داران و یا شرکت‌های خصوصی شرکت خواهند کرد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.