آخرین مهلت برای خرید صنایع دستی از سوی دستگاههای دولتی اعلام شد

در نشست خبری معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی؛

معاون صنایع دستی گفت: براساس بند ۱۱۹ قانون بودجه کشور یک دهم درصد کمکهای دارایی های دستگاههای قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید به خرید صنایع دستی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران محمد حسن صالحی مرام معاون صنایع دستی گفت: سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه تا پایان شهریور مهلت دارند تا براساس بند ۱۱۹ قانون بودجه کشور یک دهم درصد تملک دارایی های خود را به خرید محصولات فیلم دستی از هنرمندان اختصاص دهند.
وی افزود: دستگاهها اگر در طی مهلت تعیین شده صنایع دستی را خریداری نکنند این بودجه به خزانه کشور برمی‌گردد.
صالحی مرام تصریح کرد: اجرای این بند می‌تواند هنرمندان صنایع دستی را مورد حمایت قرار دهد اگرچه تمام مشکلات صنایع دستی حل نخواهد شد.
معاون صنایع دستی بیان کرد: یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی اتکا به بخش خصوصی بوده و صنایع دستی بهترین نمود اقتصاد مقاومتی می‌تواند باشد.
وی اظهار داشت: در بخش مواد اولیه صنایع دستی نیازی به کشورهای خارجی نداریم و تمام نیازهای کشور را در این زمینه می‌توانیم فراهم کنیم.
صالحی مرام از برگزاری جشنواره تابستان تا تابستان صنایع دستی در نقاط مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: در جلسه ای که روز گذشته با مدیر عامل صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی داشتیم قرار شد ۳۱ بنای تاریخی برای راه اندازی بازارچه های دائم و موقت صنایع دستی در نظر گرفته شود البته قبل از راه اندازی این بازارچه ها نیز نمایشگاههای مختلف صنایع دستی در شهرداری ها، مصلی ها و فرودگاهها برپا خواهد شد.
معاون صنایع دستی ادامه داد: جشنواره تابستان تا تابستان از اول شهریور در سراسر کشور آغاز و تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت.

حضور صنایع دستی ایران در تمام نمایشگاههای مختلف خارجی

وی تاکید کرد: براساس تفاهم نامه ای که با شرکت نمایشگاههای ایران بسته شده صنایع دستی ایران در تمامی رویدادهای نمایشگاهی خارج از کشور به صورت VIP غرفه های مختلف صنایع دستی را برپا می‌کند که انجام این کار می‌تواند به معرفی صنایع دستی کشورمان کمک کند.
صالحی مرام از برپایی ۱۲ نمایشگاه صنایع دستی تا پایان سال جاری در کشورهای مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: پنج نمایشگاه صنایع دستی تاکنون برپا شده و سایر نمایشگاهها نیز تا پایان سال جاری در کشور های مختلف برگزار خواهد شد./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.