دسیسه واشنگتن و تل آویو پیش از مذاکرات هسته ای مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتض در همین زمینه به سفر “دیوید کوهن” معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بخش اطلاعات مالی و تروریسم به سرزمینهای اشغالی اشاره کرده و از مذاکرات وی با مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ که قرار است از تاریخ ۱۸ ژوئن ( ۲۹خرداد ) در مسکو آغاز شود، خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، اسرائیل و آمریکا در حال رایزنی بر ای اعمال تحریمهای جدیدی علیه ایران در صورت بدون نتیجه پایان یافتن مذاکرات بغداد هستند.

هاآرتض در ادامه می نویسد : مقامات رسمی در واشنگتن و تل آویو این نکته را تایید کرده اند که مذاکرات برای اعمال تحریم های جدید آغاز شده است.

کوهن در همین رابطه به روزنامه هاآرتض گفت : اگر ما در مذاکرات مسکو به نتیجه مثبتی نرسیم شکی در این مسئله نیست که فشارها را بر ایران افزایش می دهیم.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به همکاری نزدیک واشنگتن و تل آویو در اعمال تحریم علیه ایران اظهار داشت : ما چه امروز و چه در سالهای گذشته همکاری نزدیکی با اسرائیل برای اعمال تحریم علیه ایران داشته ایم. این مشورتها سازنده بوده اند و ما به همفکری با مقامات اسرائیل درباره ایران ادامه می دهیم. 

رویترز در گزارشی در این رابطه می نویسد : آمریکا در نظر دارد تحریمهای جدیدی را علیه ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات مسکو اعمال کند، از همین رو مقامات واشنگتن درحال رایزنی با مقامات اسرائیل در خصوص این تحریمها هستند.

به نوشته رویترز، این تحریمهای جدید بیانگر آن هستند که آمریکا می خواهد از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران جلوگیری کند.

این خبرگزاری در ادامه می نویسد: تل آویو درباره نتایج مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ بسیار بی تاب است از همین رو تلاش می کند تا کشورهای طرف مذاکره با تهران را به افزایش فشارها بر ایران راضی کند تا از این طریق بتواند به خواسته خود برسد.

رویترز نیز به سفر کوهن به سرزمین های اشغالی اشاره کرده و می نویسد : سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا ۳۶ ساعت طول کشید و وی در این سفر با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل نیز دیدار و گفتگو کرد.

خاطر نشان می شود رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا با خطرناک نشان دادن فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران، بر  زرادخانه اتمی خود سرپوش بگذارد و این در حالی است که تهران خواهان خاورمیانه عاری از سلاح اتمی شده است از همین رو تل آویو تلاش می کند تا با همکاری آمریکا و کشوهای اروپایی به هر طریقی،  ایران را که مهمترین دشمن آن محسوب می شود با این قبیل اقدامات سرگرم کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.