دلیل توقف سریال«سرزمین کهن» چیست؟

قانون- تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی بعد از اصلاحات متنی مجددا آغاز می‌شود.
به گزارش خبرآنلاین،  تصویربرداری مجموعه «سرزمین کهن» از سال ۸۷ آغاز شد و تاکنون دو فاز از این پروژه بزرگ تاریخی تصویربرداری شد‌ه، اما مدتی هست که ساخت سومین و آخرین فاز این مجموعه به تعویق افتاده است.
محمد مسعود تهیه‌کننده این مجموعه در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین اصلاحات متنی را دلیل توقف «سرزمین کهن» اعلام کرد.

مسعود با اشاره به این موضوع که هفت ماه است ادامه تصویر برداری سریال «سرزمین کهن»متوقف شده است گفت:«ساخت فاز سوم این سریال مدتی است به دلیل اصلاحات متنی متوقف شده و با برطرف شدن این اتفاقات و بازنویسی مجدد فیلمنامه و تامین بودجه امیدوارم که آخرین فاز این مجموعه نیز تصویربرداری شود و بزودی بتوانیم ساخت دکورهای فاز سوم «سرزمین کهن» را شروع کنیم. »

این سریال که برای پخش از شبکه سه سیما تولید می شود روایتگر داستانی است که از سال ۱۳۲۰ آغاز می‌شود و تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ ادامه پیدا می‌کند و در هر فاز مقطعی از تاریخ معاصر ایران به تصویر درمی آید. در فاز سه این سریال اتفاقات سال‌های ۱۳۵۴ تا بهمن ۱۳۵۷ تحلیل می‌شود.

این سریال قصه کودکی به نام «رهی» را روایت می‌کند که بعد از بمباران دهکده‌ محل سکونتش توسط نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود.

رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود و سپس توسط یک خانواده توده ای بزرگ می گردد اما بر اثر بوقوع پیوستن ماجراهایی، به یک خانواده درباری سپرده می‌شود.

در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه‌های مذهبی دارند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

در فاز یک بازیگرانی مانند میترا حجار، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی و بیتا فرهی مقابل دوربین رفتند که از میان آنها هنگامه قاضیانی برای اولین بار است که در یک اثر تلویزیونی بازی کرده است.

در فاز دوم بازیگرانی مانند شهاب حسینی، نیکی کریمی، محسن تنابنده، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب و محمدرضا فروتن به کار پیوستند.

مسعود تهیه کننده این سریال در پاسخ به این سوال خبر آنلاین که در فاز سوم این مجموعه چه بازیگرانی مقابل دوربین خواهند رفت گفت:«تمامی بازیگرانی که در فاز اول و دوم سریال حضور داشته اند با گریمی مسن تردر فاز سوم هم حضور دارند علاوه بر اینکه چند بازیگر دیگر هم به پروژه اضافه خواهند شد.»

فیلمنامه سرزمین کهن را علیرضا طالب‌زاده نوشته که پیش از این در سریال «دوران سرکشی» با کمال تبریزی همکاری کرده بود.

بهرام دهقان، «سرزمین کهن »را تدوین می‌کند، محسن روشن، صداگذاری آن را به عهده دارد و احمد پژمان هم موسیقی آن را می‌سازد.

از دیگر عوامل سازنده این سریال می توان به مدیر تصویربرداری: محمدرضا سکوت، طراح گریم: مجید اسکندری، صدابردار: بهمن اردلان و طراح لباس: مجید لیلاجی ‌اشاره کرد.

کمال تبریزی تا پیش از این سریال «دوران سرکشی»و «شهریار» را کارگردانی کرده و فیلم های سینمایی «مارمولک»،«لیلی با من است»،«شیدا» و «همیشه پای یک زن در میان است»از جمله آثار سینمایی تبریزی است.
 


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.