دلیل مخالفت شورای نگهبان با بیمه بیکاری

۲۹م دیماه ،

بینا- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بررسی مجدد طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار گفت: شورای نگهبان با بررسی مجدد این طرح را به سبب مشخص نبودن بار مالی تایید نکرد.
به گزارش بینا، عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه دولت طرح بیمه بیکاری مجلس را قبول ندارد، به تسنیم گفت: بار مالی این طرح بسیار بسیار و نیز سطح حمایتی گسترده ای را در بر دارد.
وی تاکید کرد: در قبل پس از بررسی با درخواست دولت در کمسیون اجتماعی بخشی از بار مالی این طرح حذف شد ،‌ اما باز هم دولت مدعی داشتن بار مالی است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: از نظر شورای نگهبان مشکل وارد بر این مصوبه مشخص نبودن بار مالی اجرای این طرح است که هنوز بر قوت خود باقی است.
وی ادامه داد: زمانی که از سوی دولت لایحه ای صادر می گردد بار مالی آن در نظر گرفته می گردد و این در حالی است که طرح بیمه بیکاری از سوی مجلس تصویب شد و هیچ بار مالی برای آن در نظر گرفته نشده است و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود شورای نگهبان نمی تواند آن را تایید کند.
عزیزی در ادامه اجرای این طرح را حمایتی قوی برای شاغلان خواند و افزود : بیمه بیکاری به کسانی پرداخت می گردد که شاغل بوده و بدون اراده از کار بیکار شوند. برای این اشخاص از ۶ تا حداکثر ۵۰ ماه بیمه بیکاری پرداخت می گردد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اگر مجلس بار مالی اجرای این طرح را تعیین کند تحقق آن حتمی است بیان کرد: سال قبل ۲هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای طرح بیمه بیکاری ردیف تعیین شده بود که با متوقف ماندن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها این طرح مسکوت ماند.
وی بیان کرد: در سال آینده در صورتی که مجلس اعتبار لازم برای اجرایی شدن این طرح را در فصل بودجه تخصیص دهد شورای نگهبان طرح بیمه بیکاری را تایید خواهد کرد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.