طرح بیمه بیکاری به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد

ایران > قانونگذاری
نمایندگان مجلس در نشست امروز با تصویب دوباره ماده ۱۱ طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار این طرح را برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، با تصویب ماده ۱۱ طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار با ۱۲۷ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع بر موضع خود در رابطه با محل اختصاص اعتبارات این طرح از سوی دولت اصرار ورزیدند.

شورای نگهبان بار مالی طرح را که مجلس برای دولت ایجاد کرده بود خلاف قانون اساسی عنوان کرد اما مجلس بر مصوبه خود اصرار نمود و مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، میرقسمت موسوی اصل در مخالفت با ماده ۱۱ طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار با بیان اینکه به طور حتم بیکاری در کشور به امری همه گیر تبدیل شده است گفت: اما این ماده برخلاف صریح قانون اساسی است و کمیسیون در راه جبران این موضوع کاری نکرده و بر ارسال این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار کرده است.

 موسوی نژاد در موافقت با ماده ۱۱ طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار با بیان اینکه تعداد مخالفان ثبت شده در هیأت رئیسه نشان می دهد که رضایت نمایندگان از این طرح بسیار است گفت: به طور حتم هم اکنون بیکاری در کشور ناهنجاری های امنیتی و اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیأت وزیران در رابطه با بیمه بیکاری افزود: در محتوای این مصوبه دولت پذیرفته است که بار مالی این طرح را پرداخت کند.

در جریان بررسی ماده ۱۱ طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس اعلام کرد که پیشنهاد کمیسیون اجتماعی علی رغم ایراد اصل ۷۵ به مجمع ارسال می گردد.

براساس ماده ۱۱ طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد مزد یا حقوق بیمه شده است که ۳ درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت تأمین و پرداخت می گردد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سیدمحمد عابدی:

    استادان محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با
    سلام
    احتراما
    هیچ کس حاضر نیست بیکار باشد وحقوق دریافت کند وهمه بیکاران ناخواسته بیکار میشوند اینجانب با داشتن بیست یک سال سابقه کار ومدرک کارشناسی ارشد وهمسر دو فرزند امسال ناخواسته بیکار شدم وبه جمع بیمه بیکاری پیوستم درصورتی اینجانب دارای تخصص کافی در زمینه شغلم بودم متاسفانه به هر جا مراجعه کردم به دربسته برخوردم بهتر نیست امثال من شاغل باشند تا تجربیات خود را اجتماع بکار ببندم و نیروی جدید تربیت کنم یا یک فرد منفعل باشم
    با تقدیم احترام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.