دلیل پیش‌فروش سکه چیست؟

۲۳ام بهمن ،

بینا- یک مقام مسئول شبکه بانکی با اشاره به قیمت اونس جهانی و ارز، گفت: با توجه به نرخ این دو مولفه، بازار سکه نیازی به پیش‌فروش سکه ندارد و به نظر می‌رسد اجرای این طرح سبب دیگری دارد.
به گزارش بینا، یک مقام مسئول شبکه بانکی با اشاره به طرح پیش‌فروش سکه توسط بانک مرکزی، به فارس اظهار داشت: محاسبه قیمت سکه چندان پیچیده نیست و دو پارامتر اصلی آن قیمت ارز در بازار آزاد و اونس جهانی است  که با توجه به قیمت این دو مولفه، بازار سکه نیازی به افزایش عرضه ندارد.
وی افزود: با بررسی قیمت سکه در بازار، درمی‌یابیم که هم‌اکنون سکه در بازار حباب ندارد و حتی باید کمی بیشتر از نرخ فعلی در بازار باشد؛ بنابراین سبب بانک مرکزی برای پیش‌فروش سکه چیست؟
این مقام مسئول ادامه داد: تجربه نشان داده اعلام این خبر‌ها و اجرای اینگونه طرح‌ها به صورت مقطعی بر بازار تاثیر می‌گذارد اما به سبب دو مولفه ارز و اونس جهانی دوباره سکه به قیمت طبیعی بازمی‌گردد.
وی تصریح کرد: پیش‌فروش سکه در این دوره محدود و با توجه به روزهای پایانی سال، احتمالا در بازه زمانی کوتاهی انجام خواهد شد؛ در صورتی که سال قبل بیش از ۳ ماه مدت زمان برای پیش‌فروش سکه در نظر گرفته شده بود.
وی گفت: به عنوان کارشناس معتقدم سیاست پیش‌فروش سکه در مقطع کنونی برای مدیریت و کنترل بازار سکه نیست.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.