دنیزلی یک تیم جدید می‌خواهد

جام جم آنلاین: هنوز مسابقات لیگ یازدهم به پایان نرسیده که گمانه‌زنی‌ها در مورد لیست جدید مصطفی دنیزلی آغاز شده است.

پرسپولیس که به دلیل تغییر در مدیریت و کادر فنی در میانه‌های فصل جاری، لیگ آینده را با همین سرمربی آغاز می‌کند، به دنبال این است تا با رفع نیازهای تیمی ناکامی‌های لیگ یازدهم را جبران کند، در حقیقت دنیزلی که از بدو حضور در جمع سرخپوشان وعده داده بود، کار اصلی‌اش در فصل آینده خواهد بود درصدد است تا در فاصله چند هفته مانده به پایان مسابقات لیگ، لیست مورد نظرش را ببندد. در این خصوص گفته می‌شود رویانیان حتی مذاکره با برخی بازیکنان را به طور غیرمستقیم آغاز کرده است.

مروری بر احتمال جابه‌جایی‌ها در پرسپولیس نشان‌دهنده این است که سرمربی ترک‌تبار سرخپوشان چهره‌ای متفاوت از این تیم را برای فصل آینده ترسیم کرده است، البته باید ببینیم رویانیان تا چه حد می‌تواند خواسته‌های دنیزلی را برآورده کند، مدیران قبلی که توفیق چندانی در فصل نقل و انتقالات نداشتند اما ظاهرا سرخپوشان این فصل خیلی امیدوار هستند که بتوانند بازیکنان مورد نظر سرمربی را به خدمت بگیرند، در این گزارش مروری بر این گمانه‌زنی‌ها خواهیم داشت، احتمالاتی که بعضا نزدیکان به باشگاه پرسپولیس و برخی بازیکنان مورد نظر سرخ‌ها یا تایید کردند یا حداقل این که تکذیب نکردند.

خط دروازه

پرسپولیس در خط دروازه در فصلی که گذشت، بیشتر از سایر خطوط متضرر شد، عملکرد پرنوسان علیرضا حقیقی و میثاق معمارزاده از یک سو و اختلاف این دو دروازه‌بان با هم عاقبت به جدایی حقیقی انجامید، پرسپولیس حسین هوشیار را به خدمت گرفت و از آسمیر آدوکیج در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرد، برای فصل آینده قطع همکاری با معمارزاده حتمی است، حسین هوشیار یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و فصل آینده هم در جمع سرخپوشان می‌ماند. اگر قانون منع استفاده از دروازه‌بان خارجی برداشته شود با حضور آدوکیج بعید است که پرسپولیس دروازه‌بان دیگری به خدمت بگیرد اما در غیر این صورت شهاب گردان گزینه اصلی پرسپولیسی‌ها در خط دروازه است که حتی گفته می‌شود صحبت‌های اولیه با وی انجام  شده است.

عمق خط دفاعی

در عمق دفاع، دنیزلی تغییراتی را در نظر دارد، با توجه به دیدارهای نیم‌فصل دوم جدایی مجتبی شیری و ممدوتال حتمی به نظر می‌رسد. محمد نصرتی مورد نظر دنیزلی هست اما احتمال دارد همان‌طور که خودش پیش از این در زمان محرومیت گفته بود برای دوری از حاشیه تیم دیگری را انتخاب کند. غیر از نصرتی، نورمحمدی و شیث رضایی هم ماندنی هستند، در این پست بنگر و جلال حسینی مورد نظر دنیزلی هستند و هادی عقیلی و فرشید طالبی گزینه‌های بعدی هستند.

نکته: گمانه‌زنی‌ها در مورد جابه‌جایی‌های احتمالی پرسپولیس در فصل آینده آغاز شده، احتمالاتی که نشان می‌دهد دنیزلی چهره‌ای متفاوت و تازه برای تیمش در لیگ دوازدهم ترسیم کرده است

البته دنیزلی تاکید زیادی روی دوری بازیکنان از حاشیه دارد و همین عملکرد شیث رضایی را در لیگ قهرمانان آسیا زیر ذره‌بین برده تا سرمربی سرخپوشان بهتر بتواند در مورد آینده شیث تصمیم بگیرد، اما عملکرد فنی این مدافع مورد تایید دنیزلی است.

جناح راست

از بین بازیکنان جناح راست احتمال جدایی علیرضا محمد وجود دارد. مهدی مهدوی‌کیا هم ممکن است با تمام شدن این فصل با دنیای فوتبال خداحافظی کند. در این پست حسین ماهینی مورد نظر پرسپولیسی‌هاست، دنیزلی عقیده دارد که ماهینی در کنار علی‌عسگر می‌تواند این پست را تقویت کند.

جناح چپ

در جناح چپ از بین ابراهیم شکوری و امیرحسین فشنگچی یکی پرسپولیس را ترک می‌کند که شانس فشنگچی برای ماندن بیشتر است. در این پست دنیزلی یکی دو بازیکن خارجی را در نظر دارد که قرار است در فصل نقل و انتقالات به تهران سفر کنند و در پرسپولیس تست بدهند که یکی از این مدافعان اهل ترکیه و هموطن دنیزلی است.

هافبک دفاعی

در پست هافبک دفاعی با توجه به سیستم مورد نظر دنیزلی احتمال جدایی مازیار زارع و حتی حسین بادامکی وجود دارد. پرسپولیس در این پست با رضا حقیقی مذاکره کرده است، اما چنانچه نتواند بازیکنان موردنظر دنیزلی را به خدمت بگیرد ممکن است بادامکی همچنان در جمع سرخپوشان بماند چون بازیکن بی‌حاشیه‌‌ای است و از این نظر مورد تایید سرمربی است، اما گفته می‌شود مازیار زارع خودش تمایل دارد که فصل بعد به انزلی برگردد.

علی کریمی هم این فصل و در زمان حضور دنیزلی بارها با سرمربی به مشکل خورده است.

اوج این مشکلات بعد از بازی با داماش و الغرافه بوده، جایی که شماره ۸ معترض از ترکیب و سیستم دنیزلی انتقاد کرد، هر چند که کریمی بعد از این ماجرا از دنیزلی عذرخواهی کرده و در رسانه‌ها گفته است که تندروی کرده، اما به نظر می‌رسد که مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است.

دنیزلی مقابل سایپا به بهانه جلوگیری از خستگی و مصدومیت، کریمی را از ابتدا به میدان نفرستاد اما او حرفه‌ای است و می‌داند که تیمش بدون کریمی دچار مشکل می‌شود، بعید به نظر می‌رسد که این مشکلات باعث جدایی علی کریمی از پرسپولیس شود.

خط حمله

در خط حمله جدایی وحید هاشمیان قطعی است. او قصد دارد برای شرکت در دوره‌های مربیگری به آلمان برگردد. از بین غلامرضا رضایی، مهرداد اولادی، هادی نوروزی، جواد کاظمیان و ایمون زاید ۳ مهاجم می‌مانند، مهرداد اولادی با توجه به کارایی که داشته چندان موردنظر دنیزلی نیست، هادی نوروزی و جواد کاظمیان هم در دیدارهای باقیمانده فرصت دارند نظر سرمربی را جلب کنند، در غیر این صورت یک بازیکن از بین این دو نفر از پرسپولیس جدا می‌شود. در این پست فونیکه سی و محمد غلامی موردنظر پرسپولیسی‌ها هستند.

سارا احمدیان / جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.