دولت فرانسه، لغو قانون ممنوعیت حجاب در مدارس را پیشنهاد می کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

در پی درخواست اول وزیر فرانسه «ژان مارک ایرو»، گزارشی حاوی پیشنهاداتی به منظور بازنگری در سیاست یکپارچه سازی به دولت ارائه شد.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، در پی درخواست اول وزیر فرانسه «ژان مارک ایرو»، در سال ۲۰۱۲، اخیرا گزارشی حاوی پیشنهاداتی به منظور بازنگری در سیاست یکپارچه سازی به دولت ارائه شد.

این مجموعه پیشنهادات حاصل کار و همفکری گروه های متشکل از نمایندگان دولت، مقامات محلی، رهبران انجمن ها و محققان می باشد و با هدف «بازسازی سیاست یکپارچه سازی» در جهت «پاسخ به انتظارات مهاجران و فرزندانشان مانند هر فرد فرانسوی» تدوین شده است.

گزارش شامل پنج بخش اصلی است و در قسمتی تحت عنوان «ناپایداری اجتماعی»، از ممنوعیت حجاب به عنوان یکی از «تبعیضات قانونی» یاد شده و پیشنهاد لغو این قانون در مدارس ارائه شده است.

در این قسمت آمده: لغو ممنوعیت حجاب، سبب کاهش تبعیض و برقراری برابری است؛ چرا که مقررات تبعیض آمیز مانند ممنوعیت حجاب، «علاوه بر از دست رفتن اعتماد به نهاد مدرسه، الگویی برای اشاعه ی رفتارهای تبعیض آمیز در سایر بخش های جامعه (ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، بوفه های مدارس، …) بوده است».

هر چند متخصصان امر، بر تبعیض آمیز بودن قانون منع حجاب و آثار منفی آن کاملا واقفند، نسبت به پذیرش این قانون از سوی دولت تردید داریم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.