تأیید حکم منع حجاب در مدارس روسیه

فروردین ۱۴۰۳

دادگاه عالی روسیه حکم صادره از دادگاه فدراسیون «استاوروپول» دربارهٔ منع حجاب در مدارس این منطقه را تأیید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دادگاه عالی روسیه حکم صادره از دادگاه فدراسیون “استاوروپول” دربارهٔ منع حجاب در مدارس این منطقه را تایید کرد. این حکم دادگاه عالی روسیه که به نوعی می‌تواند آغازی بر منع حجاب در بیشتر مناطق روسیه شود درحالی صادر می‌شود که پدرانی که نسبت به این حکم در این فدراسیون در شمال قفقاز شکایت داشته‌اند تاکید کرده‌اند که چنین حکمی مخالف قانون اساسی فدراسیون روسیه مبنی بر آزادی عقیده و ایمان است.

حکم دادگاه عالی روسیه درحالی حکم دادگاه محلی مبنی بر “حق دولت در مطالبه از دانش آموزان برای پوشیدن لباس عادی” در جهت “تضمین حقوق مساوی برای همگان” را تایید کرده که “مراد موسایف” وکیل شاکیان اعلام کرده است به این حکم اعتراض خواهد کرد.

این حکم دادگاه عالی روسیه درحالی صادر می‌شود که در فدراسیون‌هایی چون “چچن” و “تاتارستان” که اکثریت مسلمان دارند دختران در مدارس در پوشش حجاب آزاد می باشند اما در فدراسیون‌هایی با اکثریت مسیحی چون “استاوروپول” تلاش‌هایی برای منع حجاب صورت می‌گیرد. در همین حال ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور مورد حمایت کلیسای ارتدوکس روسیه در اردیبهشت امسال ممنوعیت حجاب در مدارس را نادرست خوانده و گفته بود ترجیح می‌دهد لباس رسمی مدارس مشکلی این چنینی را حل کند.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920423000141#sthash.co3DHK03.dpuf


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.