دوهزار آواره سوری از اردن به کشورشان بازگشتند

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه عصر یکشنبه با اعلام این خبر، گزارشی از وضعیت، مسایل و مشکلات آوارگان سوری در این اردوگاه پخش کرد.

در روزهای اخیر گزارش هایی از آزار و اذیت و وضعیت آواره های سوری در اردن از سوی برخی رسانه ها منتشر شده است.

پیشتر به دنبال افزایش اقدامات افراد مسلح در مناطق جنوبی سوریه و به خصوص استان درعا، شماری از اهالی این مناطق با ورود به اردن در اردوگاه های این کشور اسکان یافتند.

در همین حال درگیری ها امروز نیز در برخی از مناطق شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز این کشور با ترکیه از جمله جسر النیرب، عین جارا، سیف الدوله، بستان الباشا و سلیمان الحلبی بین نیروهای نظامی و امنیتی سوری و افراد مسلح ادامه یافت و در جریان آن شماری از این افراد کشته و یا زخمی شدند.

در این درگیری ها خسارت هایی نیز به امکانات و تجهیزات افراد مسلح وارد شد.

بر اساس اعلام تارنمای ‘ان بی ان’ یک فرد انتحاری با منفجر کردن خود در نزدیک یک خودروی مخصوص حمل سیلندر گاز در یک پست بازرسی ارتش سوریه در روستای معرشورین در نزدیک حلب، موجب بروز خسارت های مادی شد.

این تارنما در خبر دیگری اعلام کرد که ‘محمد وحید عقاد’ استاندار حلب شایعه مربوط به تصمیم برای بیرون راندن اهالی این استان که در مدارس اسکان یافته اند، رد کرد.

مدارس سوریه ۲۶ شهریور ماه افتتاح می شوند.

در منطقه الفان الشمالی در استان حماه نیز در جریان یک درگیری بین نیروهای سوری و افراد مسلح شماری از این افراد کشته و سلاح های آنان نیز مصادره شد.

نیروهای سوری در منطقه بستان الدیوان در استان حمص در مرکز سوریه هم در جریان یک عملیات علیه افراد مسلح، شماری از آنان را کشته و یک دستگاه خودروی این افراد را منهدم کردند.

نیروهای مرزبانی سوریه در منطقه تلکلخ در نزدیک لبنان هم از ورود شماری از افراد مسلح از طریق این کشور به سوریه جلوگیری کردند.

در جریان این مقابله خسارت هایی به این افراد از نظر جانی و تجهیزات وارد شد.

تارنمای ان بی ان نیز اعلام کرد که در جریان کشف یک مخفیگاه افراد مسلح در منطقه بوکمال در استان دیرالزور ۲۵ تروریست کشته و مابقی افراد مستقر در آن زخمی شدند.

در منطقه العرفی در این استان نیز نیروهای امنیتی در جریان یک درگیری با افراد مسلح شماری از آنان را کشته و یا زخمی کردند.

خبرگزاری سوریه (سانا) نیز اعلام کرد که شماری از افراد مسلح مستقر در یک مخفیگاه در منطقه العمال و الحمیدیه در استان دیرالزور در جریان یک درگیری با نیروهای سوری کشته شدند.

بر اساس اعلام تارنمای ‘سوریا الان’ یک محموله شامل چهار هزار و ۵۰۰ لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق نیز در شهر حسکه کشف و ضبط شد. قرار بود این محموله به استان دیرالزور منتقل شود.

در منطقه جوبر در استان ریف دمشق در نزدیک دمشق نیز نیروهای امنیتی سوری امروز به تعقیب افراد مسلح در این منطقه ادامه دادند.

تارنمای ان بی ان با اعلام این خبر، به جزئیات بیشتر عملیات نیروهای سوری در این منطقه اشاره ای نکرد.

خاورم**۱۴۳۶**۱۵۰۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۶۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.