اردن ۲۰۰ آواره سوری را بازپس فرستاد

به دنبال درگیری آوارگان سوری با نیروهای پلیس اردن در اردوگاه آوارگان الزعتری این کشور، ۲۰۰ آواره سوری از اردن به کشورشان بازگردانده شدند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، سمیح المعایطه، وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن اعلام کرد: به دنبال وقوع درگیری در اردوگاه الزعتری در شمال اردن با نیروهای پلیس، کشورش ۲۰۰ آواره سوری را بنا به خواسته خودشان روز چهارشنبه به کشورشان بازگردانده شدند.
خبرگزاری رسمی اردن نیز به نقل از المعایطه اعلام کرد که ۲۰۰ آواره سوری بعد از امضای تعهدنامه و بنا به خواسته خودشان به کشور بازگردانده شدند.
فایز الطراونه، نخست وزیر اردن پیشتر تاکید کرده بود: ما در بازگرداندن این افراد که به نقض قانون پرداخته‌اند کوتاهی نمی‌کنیم، چرا که ما دولت قانون مدارهستیم.
الطراونه گفت که کشورش با تمام توان خود در راستای بهبود اوضاع اردوگاه که در ۸۵ کیلومتری امان، پایتخت اردن قرار گرفته است گام برمی‌دارد.دفتر اطلاع رسانی اداره امنیت عمومی اردن نیزدر بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۶ تن از نیروهای پلیس و ژاندارمری بر اثر پرتاب سنگ از سوی آوارگان سوری و درگیری‌ با آن‌ها زخمی شدند.در این بیانیه آمده است که حدود ۲۰۰ آواره ساکن در اردوگاه در اعتراض به خدمت رسانی نامناسب در داخل اردوگاه راهپیمایی کردند.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است که فرماندهان نیروهای امنیتی با برخی از افراد معترض برای آگاهی از خواسته‌هایشان دیدار کردند، اما افرادی که در راهپیمایی حضور داشتند به سوی مسئولان و نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.
آوارگان از گرمای هوای، غبار و نبود برق در اردوگاه گلایه می‌کنند ،چرا که میانگین درجه گرما در تابستان به ۴۰ درجه می‌رسد و فعالان اظهار کردند که شرایط اردوگاه در سطح استانداردهای بین المللی نیست.
اردن و کمیساریای عالی امور آوارگان وابسته به سازمان ملل اعلام کرده‌اند که محدود بودن منابع موجود و ورود پی‌در پی آوارگان سوری توانایی آن‌ها را در برخورد با این بحران‌ها محدود کرده است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.