دیه متوفیان اتفاق “دریاچه کارون ۳” به‌زودی پرداخت می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به روند بررسی اتفاق دریاچه کارون ۳ از پرداخت سریع دیه متوفیان این اتفاق به بازماندگان آنان در آینده نزدیک خبر داد.

“قاضی ناصر سراج” رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی ممتاز نیوز، با اشاره به روند بررسی اتفاق دریاچه کارون ۳، اظهار داشت: با دستور رییس قوه قضاییه  به دادستان کل کشور در ۱۶مرداد ۹۲  ، هیئتی به این منطقه جهت بررسی موضوع و اعلام نتیجه اعزام شد.

وی ادامه داد: بنده در رأس این هیئت به منطقه اعزام شده و از نزدیک محل اتفاق را بازدید کردیم و علاوه بر استماع اظهارات خانواده‌های داغ‌دیده جلساتی نیز با شورای تأمین استان برگزار کردیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در جلساتی که با وزیر سابق نیرو و مدیرعامل سد داشتیم به سه نکته در بررسی اتفاق سد کارون ۳ پرداخته شد که در  نتیجه این جلسات دیه به بازماندگان این اتفاق به سرعت در حال پرداخت بوده و در جهت تأمین امنیت مردم “بارج‌ها” بازسازی و امکانات برای تردد مردم در تمام طول شبانه روز فراهم شده است.

قاضی سراج تصریح کرد: سابقا اگر مشکلی در روستا ایجاد می‌شد تردد از ساعت ۸ شب  برای روستاییان امکان‌پذیر نبود اما در حال حاضر  با بازسازی راه‌ها، احداث دو پل و بارج‌های سالم و آمبولانس در منطقه، تردد امکان‌پذیر شده است.

وی ادامه داد: قراردادهایی با راه‌سازی منعقد و در رابطه با پل‌ها مناقصه محدود برگزار شده و هم اکنون پیمان‌کارها مشغول ترمیم و ادامه راه‌سازی می باشند، همچنین روشنایی محل نیز تأمین شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با پرداخت دیه‌ متوفیان این اتفاق به بازماندگان اظهار داشت: دیه به اولیای دم اتفاق سد کارون ۳ در حال پرداخت است.

وی در پایان ضمن تشکر از مردم خدوم و ولایت‌مدار منطقه خاطرنشان کرد: با برخورد‌های مثبت دولت مشکلات موجود تقریبا به صورت صد درصد مرتفع شده و تا سه ماه آینده ۱۴ روستا به طور کامل ارتباط‌شان برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.