دکتر روحانی با تغییر متولی پرونده هسته‌‌ای خواهان تغییر در روند مذاکرات هسته‌ای است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت با اشاره به انتقال مسئولیت مذاکرات هسته‌ای‌ به وزارت امورخارجه، گفت: رئیس‌جمهور با این اقدام خواهان تغییر در روند سطح مذاکرات هسته‌ای کشورمان با طرف غربی بوده، همچنین با انتقال این مسئولیت به وزارت خارجه به دنبال آن است تا این وزارتخانه خود به صورت مستقیم پیگیر مسائل مربوط به بحث هسته‌ای ایران باشد.

“سید باقر حسینی” نماینده مردم زابل،زهک و هیرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقال مسئولیت مذاکرات هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه گفت: شاید بخشی از این تصمیم دولت، به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان در شورای عالی امنیت ملی باز‌می‌گردد.
 
وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور با این اقدام خواهان تغییر در روند سطح مذاکرات هسته‌ای کشورمان با طرف غربی بوده، همچنین با انتقال این مسئولیت به وزارت خارجه به دنبال آن است تا این وزارتخانه خود به صورت مستقیم پیگیر مسائل مربوط به بحث هسته‌ای ایران باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: باید به دولت فرصتی داد که روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان به سمت مطلوبی پیش برد؛ همچنین باید توجه داشت که رئیس‌جمهور نسبت به این مهم ملاحظات امنیت ملی را لحاظ کند.
 
گفتنی است؛ پرونده هسته‌ای ایران از مهرماه سال ۱۳۸۲ تا مرداد سال ۱۳۸۴ یعنی به مدت ۲۲ ماه توسط  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت پیگیری می‌شد و پس از آن و همزمان با روی کار آمدن دولت دکتر محمود احمدی نژاد به مدت ۲۶ ماه یعنی از ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۸۶ به علی لاریجانی دبیر وقت این شورا سپرده شد؛ اما از  ۲۹ مهرماه ۱۳۸۶ پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به سعید جلیلی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی کشور سپرده شد.

شایان ذکر است هفته قبل رئیس جمهور کشورمان ادامه پیگیری روند پرونده هسته‌ای ایران را به وزارت امور خارجه محول کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.