لس آنجلس تایمز:با تشدید تحریم ها، موضع ایران تغییر نمی کند

خبرگزاری آریا-روزنامه لس آنجلس تایمز درگزارشی آورده است:تحریم ها ممکن است تاثیر ناچیزی بر اقتصاد ایران وارد کند اما ضربه محلکی به اقتصاد این کشور نمی تواند وارد کند.
به گزارش خبرگزاری آریا-در گزارش منتشر شده در این روزنامه به قلم مگان ال اسولیوان امده است:در حالی تحریم ها علیه ایران در زمینه واردات نفت از این کشور و تجارت و معاملات بانکی تشدید یافته است که هدف اصلی اعمال آن ها وادار کردن ایران به تعلیق فعالیت تاسیسات هسته ای در این کشور و جلوگیری از هرگونه استفاده از انرژی هسته ای جهت مقاصد نظامی  و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.
نویسنده در ادامه می نویسد:در حال حاضر جامعه  جهانی در انتظار تاثیر تحریم ها بر ایران و بروز تغییرات در مواضع سیاسی این کشور است.
این در حالی است که اندیشکده شورای روابط خارجی نیز در گزارشی به قلم تونی جانسون ادامه مذاکرات در خصوص پرونده هسته ای ایران را رو به بن بست عنوان کرد.
نویسنده لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد:سابقه ایران نشانگر این است که در صورتی که تحریم ها عیله ایران شدت بیشتری یابد نیز این کشور موضع خود را تغییر نخواهد داد.
نویسنده در ادامه تاکید کرد تحریم ها علیه ایران یک استراتژی بزرگ است،در حالی که تحریم های اعمال شده ها علیه دیگر کشورها از جمله آفریقای جنوبی ،صربستان و لیبی بر اقتصاد این کشور ها تاثیرگذار بوده است.تحریم ها علیه ایران در حالی به رهبری آمریکا جهت جلوگیری از فعالیت های هسته ای در این کشور اعمال شده است که در مقابل بی تاثیری این تحریم ها بر اقتصاد ایران، آمریکا از ابزارهای دیگری نظیر تهدیدات نظامی و دعوت به مذاکرات دیپلماسی استفاده کرده است.
دولت اوباما در تلاش است تا با انتشار آمارهای اقتصادی، ضربات وارده به اقتصاد ایران ناشی از تحریم‌ها را نشان دهد. به عنوان نمونه وی در این مسیر از آمار میزان فروش نفت و زیان ناشی از کاهش این آمار برای ایران استفاده می‌کند.
نویسنده در ادامه افزود: در حالی که مذاکرات گروه۱+۵  پرونده هسته ای ایران را دنبال می کند،تا کنون به نتایجی صریحی در خصوص فعالیت های هسته ای در ایران دست نیافته و نتیجه نهایی این مذاکرات مشخص نیست.
نویسنده در ادامه آورده است :تمامی اعمال آمریکا در خصوص روابط اقتصادی و دیپلماسی مربوط به ایران با هدف تعلیق فعالیت های هسته ای ایران صورت گرفته است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.