گلوبال ریسرچ:احتمال بروز جنگ میان ایران و آمریکا رو به افزایش است

خبرگزاری آریا-پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ در گزارشی به احتمال بروز درگیری در خلیج فارس میان نیروهای آمریکایی و ایران اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا-پایکاه تحلیلی گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم بن اسکرینر آورده است:با ادامه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بر ایران ،تهران همچنان در مقابل تحریم ها پایداری و استقامت از خود نشان می دهد.
آمریکا در حال گسترش نیرو های نظامی خود در خلیج فارس در مقیاس بزرگ در حریمی بوده که پس از سال ۲۰۰۳ هیچ نیروی نظامی بیگانه ای به آن راه پیدا نکرده است.این افزایش نیرو های نظامی شامل افزایش شمار نیرو های دریایی،زمینی و هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین است.
نویسنده در ادامه آورده است:احتمال بروز جنگ میان ایران و آمریکا رو به افزایش است ،برای مثال با توجه به جریان مذاکرات گروه ۱+۵ در خصوص پرونده هسته ای ایران ،گروهی از مقامات حزب جمهوری خواه و دموکرات در امریکا به تازگی با ارسال نامه ای خواستار تمرکز بیشتر آمریکا بر توانایی های ایران ،افزایش فشار ها بر این کشور از طریق تحریم و بررسی گزینه نظامی شدند.
با توجه به موضع گیری جنگ طلبانه آمریکا،جامعه اطلاعاتی واشنگتن  تا کنون هیچ گونه شواهد و مدارکی را مبنی بر تولید سلاح هسته ای در ایران نیافته است ،در حالی که سلاح هسته ای تنها دلیل اعمال تحریم ها و وجود گزینه نظامی علیه تهران است.
علاوه بر این پنتاگون گزارش داد،ایران به خوبی توانایی دفاع از خود را در برابر تهاجم های مختلف داشته اما همواره بر استفاده از راه حل دیپلماسی  بجای گزینه نظامی تاکید داشته است.
یک مقام ارشد نظامی امریکایی در این خصوص طی گزارشی در روزنامه نیویویرک تایمز عنوان کرد:اراده مصمم ایران در استفاده از انرژی هسته ای تنها موضوع مخالفت امریکا با آن نیست بلکه افزایش توانایی ایران در استفاده از انرژی هسته ای و احتمال تولید سلاح های هسته ای و فاکتور های دیگر نیز باید در این خصوص بررسی شود.
تا کنون حملات سایبری اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی در ایران بی تاثیر بوده و ترور شخصیت های علمی و تشدید تحریم ها تغییر موضع ایران را به همراه نداشته است.
کن هیلان در این خصوص اعلام کرد:آمریکا در حال حاضر نیز در جنگ با ایران قرار دارد.
نویسنده در ادامه می نویسد:اگرچه اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران به عنوان جایگزینی برای گزینه جنگی محسوب می شود اما تاریخ خلاف ان را نشان می دهد،معمولا اغلب تحریم ها و خصومت های پیاپی میان ملت ها با استفاده از گزینه نظامی خاتمه یافته است.
نویسنده در خصوص گزارش های چاپ شده در روزنامه نیویورک تایمز افزود:تحریم نفتی که با شدت بیشتراعمال شده است،اقتصاد دیگر کشور های وارد کننده نفت ازایران را نیز تحت تاثیر قرار داد،تا جایی که ژاپن را به اعتراض واداشت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.