هشدار کارشناس آمریکایی درباره عواقب افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس

کارشناس آمریکایی درباره پیامدهای افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، آمریکا بر شدت فشارها بر ایران می افزاید که هدف از آن فعالیت هسته ای ایران است.

این کشور چند شرکت و نهاد دیگر ایرانی را به فهرست تحریمهایش اضافه کرده است. این درحالی است که آمریکا بر حضور نظامی اش در منطقه  خلیج فارس می افزاید.

 پاتریشیا دیگینارو استاد علوم سیاسی دانشگاه نیویورک معتقد است آمریکا با این اقدامات ، منطقه را به بروز درگیری تحریک می کند.

پاتریشیا دیگینارو  گفت:«آمریکا بازی خطرناکی را در منطقه به راه انداخته است. نوعی بازی موش و گربه در منطقه در جریان است به این صورت که کدام طرف اول فرار می کند یا اینکه کدام طرف اول حمله می کند. هرچه بر تعداد ناوهای جنگی آمریکا در منطقه افزوده شود، به همان نسبت ایران بیشتر احساس خطر می کند و به همان نسبت احتمال بروز اشتباه در منطقه افزایش خواهد یافت.

 احتمال دارد در این صورت ، درگیری بروز کند و کل منطقه را فرابگیرد.  آمریکا درباره عراق به بهانه وجود جنگ افزارهای کشتار جمعی در این کشور مرتکب اشتباه شد و حال گویا همان اشتباه درباره ایران تکرار می شود.

مقامات اسرائیل از سال۱۹۹۴ میلادی به صورت مرتب می گویند ایران تا یک یا دو سال دیگر به جنگ افزارهای هسته ای  دست پیدا خواهد کرد. پیش از آنکه تسلیحات را به سمت همدیگر نشانه بگیریم باید بنشینیم و به گفتگو بپردازیم. مسائلی که در حال حاضر در منطقه در جریان است واقعا سبب افزایش احتمال تقابل و بروز درگیری در منطقه می شود.»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.