نظامیان آمریکایی قربانی حضور خود در افغانستان شده‌اند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت:‌ حضور مخرب نظامیان آمریکایی در افغانستان باعث تشدید نا آرامی‌ها در این کشور بوده و این امر موجب خشم افغان‌ها و همچنین حمله به این نظامیان شده است.

محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: طی یک دهه گذشته بزرگترین اعتلاف نظامی علیه افغانستان توسط آمریکا، ناتو و دیگر متحدانشان در منطقه صورت گرفته و نیروهای نظامی بیگانه‌ای که اکثرا از طرف قدرت‌های ضد اسلام به افغانستان اعزام شده اند، به عنوان یک عامل تحریک کننده باعث انزجار مردم افغانستان از نظامیان خارجی در کشورشان شده‌اند.

جمشیدی تصریح کرد:‌ نیروهای متجاوز غربی به بهانه برقراری امنیت و دفاع از حقوق بشر و مبارزه با نیروهای طالبان وارد افغانستان شده‌اند اما تا به امروز نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند بلکه شرایط افغانستان را به سمت نا آرامی‌ها و تنش‌های جدی سوق داده ‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سفر مقامات آمریکا به افغانستان در راستای بحث و بررسی پیرامون کشته شدن نظامیان آمریکایی خاطر نشان کرد: دیدار مقامات آمریکایی بیشتر حرکتی نمایشی بوده و برای جوسازی در رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد و با این اقدامات سعی دارند افکار عمومی را درجهت منافع خود سوق دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.