نگرانی از تاثیر تحریم‌های نفتی ایران بر اقتصاد اروپا، غرب را آشفته کرده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اعمال تحریم‌های یک‌جانبه بیشتر جنبه سیاسی داشته و آمریکا و غرب سعی دارند از این طرق در برنامه صلح آمیز هسته ایران خلل ایجاد کنند بنابراین بیشتر به دنبال اهداف سیاسی و تحت فشار قرار دادن افکار عمومی در ایران و جهان هستند.

مرتضی مکی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست آتی وزرای خارجه گروه ۱+۵ که در راستای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان برگزار می‌شود، گفت: اروپا در این نشست قصد دارد با تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ایجاد شده و  نگرانی از تاثیر تحریم‌های نفتی ایران بر اقتصاد اروپا و پی بردن به نقش ایران در معادلات جهانی و منطقه‌ای اروپا این بار به دنبال تحریم گاز جمهوری اسلامی ایران است.

مکی تصریح کرد: تحریم‌های جدید علیه مبادلات و ترانزیت گازی ایران نمی‌تواند خلل جدی به مناسبات اقتصادی و شرایط ارزی جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: اعمال اینگونه تحریم‌های یک‌جانبه بیشتر جنبه سیاسی داشته و آمریکا و غرب سعی دارند از این طرق در برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران خلل ایجاد کنند بنابراین بیشتر به دنبال اهداف سیاسی و تحت فشار قرار دادن افکار عمومی در ایران و جهان هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.