دکتر فارسی: با دید مثبت دوستی‌مهر به روان‌شناسی موفق می‌شویم

۲۷م آذر ،

0-18-11.jpg

عضو کمیته‌ روانشناسان فدراسیون فوتبال پس از امضا قرارداد همکاری با تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: به خاطر تفکر خوبی که علی دوستی نسبت به روانشناسی دارد، موفقیت بسیاری برای این تیم در جام جهانی قابل پیش‌بینی است.

دکتر علیرضا فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ همکاری خود با تیم ملی فوتبال نوجوانان اظهار کرد: جلسه‌ای با علی دوستی مهر، سرمربی این تیم و همکارانش داشتم. خوشبختانه دوستی‌مهر دیدگاه مثبت و واقع بینانه ای نسبت به روانشناسی ورزشی دارد و نگاه وی به مهارت‌های ذهنی در راستای مهارت‌های جسمانی و تکنیکی است.

وی افزود: تصور می‌کنم اگر امروز این مسیر را با تیم‌های پایه آغاز کردیم، در تیم‌های بزرگسالان و سطوح بالاتر با موفقیت بهتری می‌توانیم ورود پیدا کنیم و این امر را به فال نیک می گیریم.

فارسی دربارهٔ آغاز همکاری خود و برنامه‌های پیش‌بینی شده با این تیم ، گفت: همکاری من با این تیم طبق برنامه پیش‌بینی شده بود. جام جهانی ۲۰۲۴ در امارات است که قرار است طی ساعت‌ها و زمان های مختلف این تیم را همراهی کنم. از سوی دیگر چون این تیم آمادگی یادگیری بسیاری از مهارت‌ها را دارد، هدف بر این است تا با آموزش مهارت‌های پایه ذهنی پایه، ضمن استفاده این مهارت‌ها در مسابقات جام جهانی در آینده نیز بتوانند از این مهارت‌ها بهره ببرند.

عضو کمیته‌ روانشناس فدراسیون فوتبال، ادامه داد: سرمربی این تیم یک فرد منظم با دیسیپلین است که می‌توان در کنارش اهدافی که در ارتباط با یادگیری مهارت‌های ذهنی و روانشناسی است در تیم ملی نوجوانان پیاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر فکر می‌کنید در این تیم موفق شوید؟ خاطر نشان کرد: باور یک موضوعی چون روانشناسی به یک سرمربی که اعتقادی به آن نداشته باشد، حداقل یکسان سازمان می‌برد تا این باور ایجاد شود، اما در تیم ملی نوجوانان چون علی دوستی درک بسیاری نسبت به این قضیه دارد و آن را جزو ضروریات‌ها می‌داند،‌ به طور قطع روند کار راحت و عملکرد موفقی قابل پیش‌بینی است.

فارسی در پایان در ارتباط با این سوال که آیا تیم را در جام جهانی امارات همراهی خواهید کرد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: اظهار نظر در این باره زود است و به خاطر مشغله کاری تماس بسیاری هم برای همراهی تیم در جام جهانی ندارم، اما به هر صورت باید شرایط را بررسی کرد که آیا حضورم همراه تیم الزامی است یا خیر؟

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.