تجلیل از دکتر رضا داوری اردکانی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در مراسم چهارمین جایزه علمی دکتر کاردان؛

در مراسم چهارمین جایزه علمی دکتر علیمحمد کاردان (پدر علوم تربیتی نوین ایران و بنیان‌گذار رشته روان‌شناسی اجتماعی در کشور) از دکتر رضا داوری اردکانی تجلیل می‌شود.

 به گزارش هنرآنلاین/ موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان (دانشگاه تهران) با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی و انجمن روان‌شناسی اجتماعی ایران، چهارمین مراسم اعطای جایزه علمی دکتر کاردان را در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه برگزار می‌کند.

در مراسم چهارمین جایزه علمی دکتر کاردان از دکتر رضا داوری اردکانی، استاد برجسته و چهره ماندگار فلسفه ایران و رئیس فرهنگستان علوم نیز به پاس بیش از نیم قرن تلاش علمی تجلیل می‌شود.

هر ساله همزمان با درگذشت دکتر کاردان، علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان عرصه علوم انسانی و اجتماعی، در حمایت از پژوهش‌های نوآورانه در حوزه‌ روان‌شناسی و علوم تربیتی، تندیس جایزه دکتر کاردان به همراه لوح تقدیر و جوایزی ویژه از طرف خانواده استاد فقید، به رساله‌های برگزیده دانش‌پژوهان مقطع دکتری در این حوزه اهدا می‌شود. داوری رساله‌ها با توجه به معیارهایی چون “جدید بودن موضوع”، “کاربردی بودن یافته‌ها”، “صحت و دقت مبانی نظری” و “استفاده از مبانی علم روز” صورت می‌گیرد.

این مراسم ساعت ۹:۳۰ روز دوشنبه شانزدهم دی‌ماه در تالار کوثر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران واقع در بزرگراه جلال آل احمد، روبروی کوی نصر (گیشا)، خیابان دکتر کاردان برگزار خواهد شد.

زنده یاد دکتر علیمحمد کاردان، پدر علوم تربیتی نوین ایران در سال ۱۳۰۶ در شهر یزد متولد شد و پس از طی مدارج علمی، تحصیلات دکترای خود را در دانشگاه ژنو به پایان رساند. وی یکى از شاگردان ایرانی “ژان پیاژه” و بنیان‌گذار رشته روان‌شناسی اجتماعی در کشور است. دکتر کاردان به موازات تدریس، تحقیق، ترجمه و تألیف در حوزه های مختلف علوم انسانی، از همان آغاز کار در مدیریت امور دانشگاه تهران نیز مشارکت فعالی داشت و ریاست اولین دانشکده علوم تربیتی کشور از ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ از جمله مسئولیت‌های آن زنده یاد است. تأسیس اولین دوره دکتری علوم تربیتی (تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش) در سال ١٣۵٣ در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران از دیگر اقدامات به یاد ماندنی استاد فقید می باشد. دکترکاردان در سال ١٣۶٩ به عضویت پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در آمد و در سومین همایش چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت برگزیده شد.

درپی درگذشت این شخصیت علمی و استاد برجسته در دیماه ۱۳۸۶، موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به پاس قدردانی به موسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان تغییر نام یافت.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.