“دیوار باد” ابزار شبیه سازی توفان‌های پرقدرت

دانش > تحقیق‌و‌ تولید– محققان دانشگاه فلوریدا با هدف شبیه‌سازی توفان‌های پر قدرت و بررسی نحوه مقاومت ساختمان‌ها در برابر این بادها، سازه “دیوار باد” مجهز به فن‌های غول پیکر را طراحی کردند

  1. شبیه سازی توفان با ۱۲ فن غول پیکر

    شبیه سازی توفان با ۱۲ فن غول پیکر

  2. دیوار بادی متشکل از فن‌های غول پیکر

    دیوار بادی متشکل از فن‌های غول پیکر

  3. آزمایش مقاومت ساختمان‌ها در سیستم دیوار بادی

    آزمایش مقاومت ساختمان‌ها در سیستم دیوار بادی

به گزارش ایسنا، پروژه هشت میلیون دلاری “دیوار باد” توسط محققان مرکز بین المللی توفان شناسی دانشگاه فلوریدا به مرحله اجرا در آمده است.

در این طرح ۱۲ فن غول پیکر هر کدام به قطر ۱٫۸ متر و با توان تولید بادهایی با سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت، توفان‌های عظیم مانند “توفان اندرو” را شبیه سازی می‌کنند و در عین حال میزان مقاومت طرح‌های جدید ساختمان‌ها در برابر این توفان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سرعت توفان اندرو در حالت اوج ۲۷۳ کیلومتر در ساعت است، اما این سیستم با فن‌های غول پیکر و قدرت هشت هزار و ۴۰۰ اسب بخار تنها قادر به تحمل بادها با درجه پنج است.

آزمایشات صورت گرفته بر روی ساختمان‌های جدید نشان می‌دهد که در سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت بخش سقف دچار آسیب شده و در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت سقف بطور کلی تخریب می‌شود.

نخستین نمونه از سازه “دیوار باد” در سال ۲۰۰۵ میلادی ساخته شد که با استفاده از دو فن بزرگ با توان تولید بادهایی با سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت و سیستم تزریق آب برای شبه سازی باران‌های استوایی استفاده می‌شدند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.