توفان ایان در آمریکا ۴۵ کشته در پی داشت

توفان «ایان» که هفته گذشته با عبور از منطقه کارائیب و کوبا به شرق آمریکا رسید، شب گذشته علاوه بر خسارات مادی و قطع گسترده برق در ایالت فلوریدا، تاکنون ۴۵ کشته برجای گذاشته است.

توفان ایان در آمریکا ۴۵ کشته در پی داشت

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: توفان ایان که انتظار می رفت از شدت آن کاسته شود پس از عبور از ایالت فلوریدا، روز جمعه (روز گذشته) با سرعتی معادل ۶۰ مایل بر ساعت (نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) وارد ایالت کارولینای جنوبی شد.

براساس این گزارش شمار کشته شدگان مربوط به توفان ایان تاکنون به ۴۵ نفر رسیده است ، صداها خانه بر اثر وقوع این توفان ویران شده و نیروهای امداد تنها توانسته اند ۲۷۵ نفر دربخش های مختلف این ایالت را از خطر سیل گرفتگی نجات دهند.

این گزارش می افزاید: درحالی که توفان ایان به سمت ایالت های کارولینای شمالی و ویرجینیا در حال پیش روی است، میزان خسارت های به بار آمده در ایالت فلوریدا  حدود ۴۷ میلیارد دلار برآورد می شود که پس از وقوع توفان «اندرو» (Hurricane Andrew) در سال ۱۹۹۲ میلادی، این دومین توفان ویرانگر در این ایالت به شمار می رود.

بنابراین گزارش توفان ایان در ایالت کارولینای شمالی منجر به قطع برق بیش از ۳۳۰ هزار مشترک شده و در ایالت فلوریدا نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک برق همچنان در خاموشی به سر می برند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.