رئیس سازمان جنگل ها خبر داد:افزایش ۲۰۰ هزار هکتاری اراضی جنگلی کشور

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:امسال ۲۰۰هزارهکتار به اراضی جنگلی کشور اضافه می شود.
 به گزارش سرویس اقتصادی آریا،علیرضا اورنگی در نشست شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به رویکرد سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور برای توسعه فضای سبز و جنگل کاری در سطح کشور افزود: با توجه به سرانه فضای سبز در کشور توسعه این فضاها در اولویت برنامه های سال ۹۱ سازمان قرار دارد و در این زمینه توانمند سازی جوامع محلی ، حفاظت ، بهره برداری، احیا و توسعه عرصه منابع طبیعی با مشارکت مردم بصورت جدی پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: پتانسیل های موجود استان های مختلف در این زمینه باید شناسایی شده و اقدامات لازم جهت جنگلکاری و توسعه فضای سبز با مشارکت بهره برداران و اقشار مختلف مردم انجام شود.
اورنگی  با عنوان اینکه خشکسالی تاثیر نامطلوبی بر احیای عرصه های طبیعی و مراتع گذاشته است اظهار کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری برای جبران خشکسالی ها و احیای منابع طبیعی از دیگر اولویت های سازمان جنگلها ، مراتع و ابخیزداری کشور در سال جاری است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه های ملی موجود در آذربایجان غربی گفت: منابع ملی نعمت های الهی هستند و انجام طرح رقومی سازی برای اولین بار در کشور در استان آذربایجان غربی اتفاق افتاده که باید این طرح موفق در سایر استان ها نیز ترویج شده تا همه استان ها از مزایای آن بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: امسال ایجاد ۲۰۰ هزار هکتار جنگل در کشور در برنامه سازمان قرار دارد که اقدامات اولیه برای اجرای این طرح ها انجام گرفته است.
اورنگی با تاکید بر توجه به احیا، کشت و حفاظت از عرصه های جنگلی گفت: اجرای طرح های احیاء و حفاظت از جنگل های شمال به دلیل تامین چوب صنعتی مورد نیاز کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. اورنگی افزود: برای احیاء، غنی سازی و افزایش عرصه های جنگلی در استان های شمالی کشور باید مدیریت پایدار و سیاست های حفاظتی با سرعت و وسعت بیشتری اعمال شود.
کدM-ch2531  


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.