اولین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک‌خان در زیباکنار آغاز شد

۱۱م آذر ،

با حضور رئیس‌جمهور و جمع زیادی از فرهیختگان و اندیشمندان؛

اولین کنگره ملی بزرگداشت روحانی و مبارز معاصر میرزا کوچک خان جنگلی با حضور رئیس‌جمهور در زیباکنار گیلان آغاز شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اولین کنگره ملی بزرگداشت روحانی و مبارز معاصر میرزا کوچک خان جنگلی با حضور رئیس‌جمهور در زیباکنار گیلان آغاز شد.

در این کنگره شخصیت‌های فرهیخته، اندیشمندان، استادان دانشگاه، روحانیون، دانشجویان، هنرمندان و جمعی از مقامات کشوری حضور دارند.

همچنین شرکت‌کنندگان در کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی در ۴ بخش علمی، فرهنگی هنری، اسناد تاریخی و خاطره، مقالاتی ارائه خواهند کرد.

در بخش علمی این کنگره تاکنون ۵۰۰ مقاله در ۲۵ محور ارائه شده که از میان پدیدآورندگان از صاحبان ۵۰ مقاله برتر تقدیر خواهد شد.

در بخش فرهنگی و هنری هم اشعاری با مضمون نهضت جنگل دریافت شده که علاوه بر معرفی اشخاص برتر بعد از برگزاری کنگره منتشر خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این کنگره بازخوانی اندیشه‌های نهضت جنگل، اجرای مراسم یادبود و عطرافشانی آرامگاه میرزا کوچک‌خان و بازدید جوانان از مسیرهای مبارزه نهضت جنگل در گیلان است.

همزمان با برگزاری این کنگره مراسم یادبود و برنامه‌های علمی با موضوع اندیشه های میرزا کوچک خان جنگلی در ۲۰۰ دانشگاه برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش در این کنگره با حضور محمود احمدی‌نژاد از ۲۱ پژوهشگر و فعال در این زمینه تجلیل به عمل خواهد آمد که برادرزاده میرزا کوچک خان جنگلی یکی از این اشخاص است.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.