رئیس اتحادیه املاک در جواب به خبرآنلاین: مالکخانه را نمی توان اجبار کرد تنها ۱۵ درصد اجاره را افزایش دهد

۲۸ آبان ،

اما با اینکه رئیس اتحادیه املاک معتقد است که ۷۰ درصد مالکخانه ها به این قانون پایبند بوده اند اما شواهد حکایتی دیگر دارد.
دراین رابطه یکی از خوانندگان خبر آنلاین می نویسد: لطفا از اتحادیه املاک بخواهید با این اجاره های گرانی که امسال مالکخانه ها بدون در نظر گرفتن ۱۵ درصدی که اتحادیه بخشنامه کرد و هیچکدام از مالکخانه ها هم انجام ندادند و هرچی تیغ شان برید به مبلغ اجاره و ودیعه افزودند، حداقل این اتحادیه یک مقدار هم از حقوق مستاجرین دفاع کند. مالکخانه ها را ملزم کنند که در قبال این اجاره های بالا حداقل،مورد اجاره حاوی کمد باشد. اگر گازسوز است حاوی بخاری باشد و کابینت هاقابل استفاده باشد نه حداقل زنگ زده ، ضمن اینکه بخشنامه شود که قراردادها برای ۲ سال بسته شود.خواهش میکنم این مشکل را به اطلاع اتحادیه املاک برسانید. با تشکر
این درحالی است که رئیس اتحادیه املاک کشور با اشاره بر اینکه مسوول مستقیم این بخشنامه اتحادیه نیست و این قانونی است که از سوی وزارت راه وشهرسازی به اتحادیه ابلاغ شده متذکرشد: ما این قانون را به تمام املاک کشور ابلاغ کرده ایم اما با توجه به اینکه در قانون شرع و اسلام مالکیت محترم است ما نمی توانیم مالکخانه ها را اجبار کنیم.
به گفته قلی خسروی، با اینحال بسیاری از مالکخانه ها به قانون پایبند بوده و این ابلاغیه را اجرایی کرده اند. اما باید تاکید کنم که ما در این رابطه تنها بلندگو وزارت راه و شهرسازی بوده ایم.
۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.