رئیس سازمان خصوصی‌سازی: سهام عدالت را نفروشید

۳۰م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، احمد‌وند افزود: کل سبد سهام عدالت به ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی اختصاص پیدا کرده است و امکان داد و ستد سهام عدالت فقط با ورود این شرکت‌ها به فرابورس امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: ارزش برگه‌های سهام عدالت از زمان واگذاری تاکنون چند برابر شده است  و پیشنهاد می کنیم مردم سهام عدالت خود را همچنان نگهداری کنند تا ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت برآورد و ارزیابی شود.

احمد وند افزود: تا زمان ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص نمی‌شود اما ارزش ان بیشتر شده است.

وی گفت: برای ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سه شرط لازم است که شرط اول، تبدیل این شرکت‌ها به شرکت‌های سهامی عامل و شرط دوم نیز تصویب اساسنامه

جدید این شرکت‌ها در سازمان بورس و شرط سوم هم افزایش سرمایه این شرکت‌هاست که همه این مراحل در دست اجرا قرار دارد.

احمدوند ابراز امیدواری کرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حداکثر تا سال آینده وارد فرابورس شود و پس از آن هم ارزش واقعی برگه‌های سهام عدالت مشخص و امکان دادوستد سهام عدالت فراهم می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت : پس از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس سهام هر نفر متناسب با اقساط واریز شده‌اش به خزانه دولت، آزاد و امکان دادوستد آن فراهم می‌شود و اگر شخصی یک میلیون تومان سهام عدالت داشته باشد و از این میزان اقساط ۵۰۰هزار تومان به خزانه دولت واریز شده باشد ، ۵۰درصد از کل مبلغ سهام عدالت وی  آزاد می‌شود و می‌تواند بفروشد و در مورد سهام باقیمانده نیز پس از پرداخت بقیه اقساط می‌تواند بفروشد.

وی تأکید کرد: همچنین دو دهک پایین جامعه شامل ۵۰درصد تخفیف هم می‌شوند که این میزان تخفیف با احتساب اقساط واریز شده به خزانه درنظر گرفته خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.