“نمایشگاه بین‌المللی” تهران امسال واگذار نمی‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پوری حسینی گفت:نمایشگاه بین المللی تهران امسال در لیست واگذاری نیست و تمام مصوبات قبل که مربوط به واگذاری نمایشگاه بوده،‌تماما از سوی دولت باطل شده است.

پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ موضوع خرید و فروش سهام عدالت گفت: هیچ برگه سهام عدالتی در دست هیچ کس نیست و فقط برگه‌های ثبت نام سهام عدالت مشمولات که توسط شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها به ثبت رسیده موجود است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که طبق برآوردهای انجام شده ارزش سهام شرکت‌های مشمول سهام عدالت که پس از مذاکرات در سبد سهام عدالت می‌‌گیرند بیش از ۱ برابر افزایش قیمت داشته عنوان کرد: براین اساس می‌توان تخمین زد که ارزش سهام قابل واگذاری به مشمولان سهام عدالت به جای ۱ میلیون تومان بالای ۲ میلیون تومان خواهد بود.

پوری حسینی در خصوص اشخاص جامانده از ثبت نام سهام عدالت عنوان کرد: در مورد جا ماندگان از ثبت نام سهام عدالت این موضوع باید برای تعیین تکلیف به مسئولان مربوطه ارجاع داده شود تا سازمان‌های خصوصی سازی بعد از اعلام نظر نهایی مسئولان اقدام به اجرای ثبت نام جا ماندگان از دریافت سهام عدالت کند.

وی در مورد سهام عدالت اظهار داشت: در مورد تکمیل ظرفیت ثبت نام دهک‌های مربوط به سهام عدالت نمی‌توان با قطعیت کامل اعلام کرد که ثبت نام کدام دهک تکمیل شده چرا که شاید ۱ هزار نفر در دهک فوت و یا به همین میزان به آنها اضافه شده باشد.

وی تصریح کرد: همه وزارتخانه‌ها مانند: وزارت نفت و صنعت، معدن و تجارت که عمده سهام گروه ۲ را داشته‌اند در بحث واگذاری همکاری بسیار خوبی با سازمان خصوصی سازی داشته‌اند.

پوری حسینی افزود: امید داریم که سال آینده هیچ شرکتی در گروه ۳ وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید براینکه نکته که رتبه بندی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از نظر واگذاری به بخش خصوصی براساس ارزش مالی سهام واگذار شده درست نیست گفت: شاید وزارتخانه‌ای مدعی ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومانی، سهام واگذار شده مجموعه خود شود و وزارتخانه دیگر بگوید که ارزش سهام واگذار شده من ۳۰ هزار میلیارد تومان است اما در مجموع عدد و شاخص به هیچ عنوان تعیین کننده قطعی ارزش سهام‌های واگذار شده نیست.

وی در رابطه با بحث واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران عنوان کرد: در قبل مصوباتی واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران به بخش خصوصی صادر شده بود که همگی توسط دولت لغو و در حال حاضر واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران جز دستورالعمل سازمان خصوصی سازی نیست.

پوری حسینی تصریح کرد: مصوبات لغو شده به هیچ عنوان مربوط به سازمان خصوصی سازی نبوده و نمایشگاه بین المللی تهران امسال در لیست واگذاری نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.