رئیس کمیته ICT مجلس: وزیر پیشنهادی ارتباطات شرایط عمومی تصدی پست وزارت را دارد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس کمیته ICT مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایط عمومی برای تصدی پست وزارت را دارد و به نظر می‌رسد نظر مجلس نسبت به وی مساعد باشد.
 
 
رمضانعلی سبحانی‌فرد در گفت‌وگو با فارس، در خصوص نظر مجلس نسبت به محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آقای واعظی از بدنه مخابرات محسوب می‌شود زیرا استخدام و ورود وی به دولت از مخابرات بوده است.
 
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی افزود: آقای واعظی مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران، مسئول ماکروویو (فرستنده‌های راه دور)، مدیرکل تلگراف و تلکس سابق، مدیرکل خدمات تلفن شهری و معاون وزیر ارتباطات را در سوابق مخابراتی خود دارد.
 
وی ادامه داد: آقای واعظی علاوه بر سوابق مخابراتی، دارای سوابق مدیریتی نیز هست که از آن جمله می‌توان به معاونت اروپا و امریکا وزارت امور خارجه و معاون اقتصادی وزارت امور خارجه اشاره کرد.
 
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود کارنامه واعظی بیشتر مناسب برای تصدی وزارت امور خارجه است تا وزارت ارتباطات، گفت: این برداشت به سبب این است که در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال قبل، فعالیت وی در وزارت امورخارجه بوده اما آغاز کار واعظی در شرکت مخابرات بوده است.
 
سبحانی‌فرد افزود: همچنین تحصیلات وزیر پیشنهادی مرتبط با وزارت ارتباطات است؛ آقای واعظی فوق لیسانس الکترونیک و  دکترای الکترونیک دارند (هنوز از تز پایان‌نامه دفاع نکرده‌اند) و دارای دکترای روابط بین‌الملل نیز هست.
 
رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین با توجه به سوابق تخصصی، مدیریتی و مدرک تحصیلی مرتبط به نظر می‌رسد، وی شرایط عمومی برای تصدی وزارت ارتباطات را دارا است. بنابراین به نظر می‌رسد نظر مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات مساعد باشد.
 
وی در خصوص برنامه‌های ارائه شده از سوی واعظی گفت: کلیات برنامه‌های ایشان را دیده‌ام و به نظرم از کلیات خوبی برای پیشبرد اهداف این وزارتخانه برخوردار است.
 
سبحانی فرد در خصوص شخصیت وزیر پیشنهادی نیز گفت: وی دارای روحیه تعامل‌پذیری است و می‌تواند ارتباط خوبی با مجلس برقرار کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.