راز استعفای غول رسانه‌ها چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، روپرت مرداک رئیس و بنیانگذار شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» از سمت خود در بریتانیا و آمریکا کناره‌گیری کرده است، اما دلیل این کار چیست؟

 

مرداک این اقدام را مدتی مانده به دوشاخه شدن «نیوز کورپوریشن» انجام داده است. این درحالی است که ۳۳ سال از تاسیس این شرکت رسانه‌ای می گذرد، شرکتی که یکی از مهمترین شرکت‌های رسانه ای دنیا است و مرداک همیشه بطور مستقیم در اداره این شرکت نقش داشته است.

 

از طرفی سخنگوی شرکت در سخنان مختلفی سعی کرده این اقدام مرداک را امری کوچک جلوه دهد: «این کار نوعی تمرین خانه‌تکانی پیش از دو قسمت شدن شرکت است.»

 

استعفای مرداک به معنی جدا شدن او از شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن»، «تایمز نیوزپیپر هولدینگز» و «ان آی گروپ» در بریتانیا است، به عبارتی دیگر او از این پس کنترلی بر نشریات «سان»، «تایمز» و «ساندی تایمز» ندارد.

 

«نیوز کورپوریشن» درمورد این استعفا به مطبوعات چیزی نگفته و تاکنون مشخص نیست این استعفا مسئولیت مرداک از چه رسانه‌هایی در آمریکا را سلب می‌کند. «نیوز کورپوریشن» درخواست هالیوود ریپورتر برای مصاحبه درمورد شرکت‌های رسانه‌ای مرداک در آمریکا را رد کرد.

 

تلگراف در گزارش خود در‌این‌باره نوشته است: «مرداک بارها اشاره کرده بود که از دنیای نشریاتش در بریتانیا جدا نمی‌شود… اما این استعفای غافلگیرکننده، آن هم در دو سوی اقیانوس اطلس به این گمان دامن می‌زند که او سعی دارد تمامی ارتباط خود با شرکت رسانه‌ای را قطع کند.»

 

نقشه نیوز کورپوریشن در حال حاضر این است که یک کمپانی جدید تاسیس کند که بتواند نشریات و تجارت سینمایی و تلویزیونی خود را حفظ کند. برخی می‌گویند جدا شدن مرداک از این شرکت در حالی صورت می‌گیرد که او سهام نشریات را برای خودش نگه می‌دارد، سهامی که به دلیل رسوایی فعلی، کسی علاقه‌ای به خرید آن ندارد.

 

برخی هم معتقد هستند استعفای مرداک به معنای خسته شدن او از دنیای روزنامه است و به همین دلیل می‌خواهد خودش را از این کار دور کند، این نظریه بسیار غیرمحتمل است، مرداک آنقدر تشنه دنیای روزنامه است که همین پنج سال پیش در نبردی بسیار سخت بالاخره سهام داو جونز و شرکا را که پدرمعنوی روزنامه وال استریت ژورنال است به قیمت پنج میلیون دلار خرید.

 

در هر حال باید منتظر بود دید در آینده دلیل استعفای مرداک مشخص می‌شود یا خیر.

 

هالیوودریپورتر / ۲۱ ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.