راه‌اندازی «رادیو محرم» در مدارس

۲۹ آبان ،

11-649.jpg

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از راه‌اندازی “رادیو محرم” در مدارس همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حامد علامتی صبح دوشنبه در نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب گفت: همزمان با آغاز ماه محرم اتحادیه انجمن‌های اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای را در سه سطح مدارس، شهر و استانی از ۲۷ آبان ماه تا اول آذر تدارک دیده است.

وی با اشاره به تقویت روحیه آزادگی و عزت دینی در بین مخاطبان دانش آموزان افزود: رویکرد و اهداف برنامه‌های ما با هدف تقویت انس و ارادت طلبی دانش آموزان به خاندان عصمت و طهارت است. همچنین درصدد هستیم فضای معنوی مدارس و حومه شهرها را با مفاهیم مرتبط با قیام کربلا در ماه محرم تقویت کنیم.

به گفته علامتی، توجه به روح حماسه حسینی و شاخص‌های تربیت حماسی در میان دانش آموزان دبیرستانی از جمله اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی است. ضمن آنکه به جایگاه تربیتی و نقش زنان به ویژه حضرت زینب(ع) در قیام حسینی برای مخاطبان دختر توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به استفاده ویژه از اساتید، مبلغان و مربیان قرارگاه‌های مختلف ادامه داد: تمرکز روی موضوعاتی همچون بصیرت، جریان شناسی فکری و فرهنگی شامل سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در نهضت حسینی، توجه به شور و شعور حسینی و مراقبت ویژه در برابر آسیب‌های رایج در عزاداری‌ها از دیگر اقدامات این اتحادیه در ماه محرم و صفر است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در تشریح برنامه‌های ویژه مدارس گفت: فضاسازی محیطی، سایه پوش کردن نمازخانه ها، چاپ پوستر، تشکیل گروه‌های نشریه نویسی با موضوع محرم، تشکیل گروه تعزیه خوانی و نقاله خوانی دانش آموزی برای انتقال مفاهیم عاشورایی، برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی از جمله برنامه‌های ما در مدارس است.

وی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم رادیو محرم را در مدارس کشور همزمان با ماه محرم راه‌اندازی کرده تا در زنگ‌های تفریح فرمایشات مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و شهید مطهری با موضوع محرم از این رادیو پخش شود.

به گفته علامتی، برگزاری هیات‌های دانش آموزی انصار المهدی با حضور سخنرانان و مداحان ویژه و با نظارت دانش آموزان، برگزار جلسات شب شعر با حضور معلمان، دعوت از مبلغان توسط مرکز فرهنگی آینده سازان در مدارس، مشارکت در مسابقه وبلاگ نویسی بوی سیب از دیگر برنامه‌های ما در شهرها و مدارس کشور است.

وی اضافه کرد: قرار است در تاریخ اول آذر ماه که مصادف با ششم محرم است، دانش آموزان همه شهرها به صورت دسته جمعی هیات عزاداری برگزار کنند.

علامتی در خاتمه تصریح کرد: همچنین سامانه پاسخگویی به سولات دانش آموزان با عنوان “همراه” در ایام ماه محرم نیز به صورت ۲۴ ساعته با شماره ۰۲۵۱۷۱۱۴۹ آماده پاخگویی به شبهات دانش آموزان است. ضمن آنکه مشاوره‌های تخصصی و دینی نیز با شماره ۳۰۰۰۲۵۲۳۵۵ به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.