ایجاد “رادیو محرم” در مدارس

۲۹ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب /۰۸/۲۹
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از فعالیت تبلیغی با عنوان رادیو محرم در مدارس کشور خبر داد.
حامد علامتی در مصاحبه با خبرنگار ما در این باره افزود: در این رادیو ، بیانات حضرت امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و شهید مطهری با موضوع محرم در زنگ های تفریح مدارس پخش میشود.
وی همچنین با تبیین برنامه های گسترده این اتحادیه برای اجرا در ماه محرم گفت: برگزاری هیات های دانش آموزی انصارالمهدی با حضور سخنرانان و مداحان ویژه و با نظارت دانش آموزان، برگزاری جلسات شب شعر با حضور معلمان ، حضور مبلغان در مدارس و برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی بوی سیب بخشی از برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در مدارس است.
علامتی، فضاسازی محیطی، سایه پوش کردن نمازخانه ها، چاپ پوستر، تشکیل گروه های نشریه نویسی با موضوع محرم، تشکیل گروه تعزیه خوانی و نقاله خوانی دانش آموزی برای انتقال مفاهیم عاشورایی و برگزاری نمایشگاه های موضوعی را بخش دیگری از برنامه های محرم در مدارس کشور برشمرد.
وی ، همچنین از برگزاری همایش بزرگ هیات های عزاداری دانش آموزان کشور در اول آذر مصادف با ششم محرم خبر داد و افزود : در این همایش ، دسته های عزا با حضور در شهرها سوگواری می کنند.
علامتی گفت: این برنامه ها با اهداف و رویکرد تقویت روحیه آزادگی و عزت دینی دانش آموزان، تقویت انس و ارادت طلبی دانش آموزان به خاندان عصمت و طهارت (ع) ، تقویت فضای معنوی در مدارس، توجه به روح حماسه حسینی و شاخص های تربیت حماسی تدارک دیده شده است.
وی افزود : در برنامه های تهیه شده برای اجرا در مدارس دخترانه نیز به جایگاه تربیتی و نقش زنان به ویژه حضرت زینب(ع) در قیام حسینی توجه ویژه شده است.
علامتی گفت: در این برنامه ها بر ارتقای بصیرت، جریان شناسی فکری و فرهنگی شامل سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در نهضت حسینی ، توجه به شور و شعور حسینی و مراقبت ویژه در برابر آسیب های رایج در عزاداری ها توجه و تمرکز شده است .
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همچنین گفت: سامانه پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان با عنوان quotation mark همراه quotation mark در ایام ماه محرم ۲۴ ساعته با شماره ۰۲۵۱۷۱۱۴۹ آماده پاسخگویی به شبهات دانش آموزان است.
دانش آموزان همچنین برای دریافت مشاوره های تخصصی و دینی این سامانه می توانند با شماره ۳۰۰۰۲۵۲۳۵۵ تماس بگیرند.


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.