راه ما از براندازان جداست

جام جم آنلاین: سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه رأی دادن من گرچه موجب دلخوری و جریحه دار شدن احساسات بسیاری از دوستان شد، اما در این مورد همچنان از اصل کاری که انجام داده ام دفاع می کنم گفت: نقدهای دوستان به شیوه آن را وارد دانسته و می پذیرم.

دفتر سید محمد خاتمی با انتشار متن سخنان وی در پایگاه اطلاع رسانی شخصی رئیس جمهور سابق ایران نسبت به خبرهای ضد و نقیض منتشر شده در این خصوص واکنش نشان داد.

طبق گزارش دفتر سید محمدخاتمی، تعدادی از جوانان و هنرمندان هوادار سید محمد خاتمی که به مناسبت دوم خرداد با وی دیدار کرده بودند، در سخنانی ضمن اعتراض نسبت به رای خاتمی در انتخابات مجلس نهم از سردرگمی پیش آمده در جریان اصلاحات به دلیل این اقدام خاتمی انتقاد کردند.

رئیس جمهوری سابق در واکنش به سخنان جمع حاضر با تأکید بر اینکه مسأله ما بازگشت به قدرت نیست، گفت: ”بروز و ظهور قدرت ظاهری، پیروزی نیست. پیروزی حقیقی تحقق اراده مردم است. ما با کسی دعوا نداریم، تنها خواستار بازتر شدن فضا هستیم. برای این که راه و رسم موجود، مبتنی بر اراده مردم جریان یابد یا باید به راهی که مردم می خواهند بازگشت و یا شاهد تلاطم هایی در عرصه جامعه و سیاست بود“.

وی درباره رأی خود تصریح کرد: ”بارها گفته ام که ما خود را داخل نظام می دانیم و اگر نقدی هم داریم، نقد سیاست ها و روش هایی است که معتقدیم باید اصلاح شود. درباره آرمان های انقلاب هم بارها صحبت کرده ایم و نیازی نمی بینیم که دوباره در اینجا به آن بپردازم.

خاتمی خاطرنشان کرد: به هر حال ما راهمان با کسانی که خواستار براندازی اند جداست و معتقدیم بسیاری از مردم شهید داده اند و بخش های گوناگون جامعه همچنان به اصل نظام و آرمان های آن پای بندند. لذا خوب است وقتی از افکار عمومی و نظر اکثریت بحث می شود دقت بیشتری به کار برده شود. من از اصل رأیی که دادم دفاع می کنم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.