راه و شهرسازی اصفهان در استفاده از تکنولوژی های نوین پیشرو است

۲۸ام بهمن ،

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ˈمحمود محمودزادهˈ اظهار کرد: بیش از۴۲ هزار واحد از مسکن مهر استان به صورت صنعتی با استفاده از مدرن‌ترین شیوه‌های مهندسی ساختمان در حال ساخت است.

وی افزود: در حوزه راه با مجهز کردن جاده‌های اصلی به سیستم کنترل هوشمند سرعت، تجهیز ماشین‌آلات راهداری به سیستم‌های GPS , GIS و اصلاح شیب شیروانی و رفع نقاط پرحادثه در راستای کاهش حوادث جاده‌ای این اداره کل پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در بخش آزاد راه بالاترین میزان را در کشور برخوردار است، تصریح کرد: این استان در اول انقلاب ۳۰ کیلومتر آزاد راه داشت ولی اکنون به بالای ۴۰۰ کیلومتر یعنی یکهزار و ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین در ساخت بزرگراه از۹۰ کیلومتر به یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر، راه های اصلی از یکهزار کیلومتر به بیش از دو هزار کیلومتر و راه های روستایی از یکهزار و ۴۰۰ به شش هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

محمودزاده اضافه کرد: در این حوزه برغم کمبود منابع اعتباری تاکنون تعداد سه پروژه مهم موته- گلپایگان، کمربندی خمینی‌شهر و رامشه- ابرکوه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی از افتتاح چندین پروژه دیگر در حوزه راه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از مهم ترین این پروژه‌ها جاده طالخونچه- شهرضا، کمربندی آران و بیدگل، ۱۷کیلومتر از دوبانده محور اردستان- اصفهان و ۱۵ کیلومتر جاده نیک‌آباد- حسن آباد است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از سیاست‌های محوری دولت نهم و دهم را ساخت مسکن مهر دانست و افزود:در قالب مسکن مهر تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار واحد شهری و روستایی در استان اصفهان در حال ساخت است که از این تعداد ۳۲ هزار واحد آن روستایی،۱۸۰ هزار واحد آن شهری است.

محمودزاده به افتتاح پروژه‌های مسکن مهر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از آغاز طرح مسکن مهر تا کنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ واحد در سال ۹۰ و بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد در سال جاری تحویل متقاضیان شده است.

وی از آماده‌سازی و افتتاح ۴۰ هزار واحد دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: آمار افتتاح مسکن مهر در اصفهان بزرگترین رکورد کشور بوده است.

محمودزاده، ارزش تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن مهر استان را بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با آورده متقاضیان در بخش مسکن مهر ارزش پروژه مسکن مهر استان اصفهان بدون احتساب ارزش تقریبی زمین، خدمات و تاسیسات هفت هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اصفهان ۵/۶ درصد جمعیت کشور را داراست وضعیت مسکن را در استان اصفهان مطلوب ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: در ۹۶ شهر استان اصفهان پروژه مسکن مهر در حال ساخت است که تا کنون ۶۳ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده و مابقی تا پایان خرداد ۹۲ بهره‌برداری و تحویل می گردد.

د/۷۱۴۳/۱۰۱۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.