ربات‌ها فعال می‌شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳

با پیشرفت صنعت کشور می‌توان بعضی نیازهای آنرا با دست‌سازهای تازه حل نمود که توسط ذهن‌های پویا و سازنده‌ای ساخته شده است.

رامین فروزنده، دبیر مسابقات رباتیک شریف در گفتگو با خبرنگار علمی ممتاز نیوز، با بیان اینکه ۷ لیگ در مسابقات این دوره شرکت می‌کنند گفت: هفت لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی وجود دارد که یک لیگ مسیریابی برای دانش‌آموزان و ۶ لیگ آزاد وجود دارد که به ربات مسیریاب- شبیه‌سازی فوتبال دو بعدی ربات کاوشگر، کنترل ترافیک، ربات‌های هم‌کار و ربات‌های پرنده در دو بخش مانور هوایی و تشخیص اطفای حریق اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: ۱۴۰ تیم در مسابقات شرکت کرده‌اند که دانشجویان و دانش‌آموزان از سراسر کشور و مدارس می باشند و حتی فارغ‌التحصیلان و متخصصانی که در زمینه رباتیک فعالیت داشته‌اند شرکت کرده‌اند و مقیاس مسابقات کشوری است.

فروزنده در خصوص پیشرفت مسابقه نسبت به دوره قبل خاطر نشان کرد: دوره دوم مسابقات سعی شده طراحی لیگ‌ها عوض شود و به اهداف نزدیک‌تر تا بتوانیم نیازهای صنعتی کشور از طریق مسابقات رباتیک برطرف کنیم و استقبال و حمایت بازدیدکننده‌ها مثل دوره قبل خوب بود.

وی در خصوص لیگ‌های حذفی و اضافه شده گفت: با توجه به اضافه شدن لیگ‌ها در این دوره با متخصصین مشورت کردیم و قوانین درستی تدوین کردیم تا مسابقات به مهم‌ترین شکل اجرا شود و نتیجه آن را ببینیم و سه لیگ باغبان طراحی مسابقه مبارزه که در دوره قبل وجود داشت در این دوره حذف شدند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.