رسالت: کانادا انتحار سیاسی کرد/فضاسازی‌ها برای سفر احمدی نژاد به نیویورک آغاز شده

*اقدام اخیر دولت کانادا در تعطیلی سفارت خود در تهران مورد انتقاد اکثر رسانه های این کشور قرار گرفته است.تاثیر پذیری دولت اوتاوا از ایالات متحده آمریکا،انگلیس و لابی صهیونیسم در این اقدام به طور کامل مشخص است .

 بدون شک دولت اوتاوا باید هزینه های سختی بابت محاسبه احساسی و غیر منطقی اخیر خود بپردازد زیرا یکی از اصلی ترین خصائص و قاعده های زندگی دیپلماتیک در ابتدای هزاره سوم میلادی افزایش تصاعدی هزینه های رفتار و عمل کشورهاست.در چنین حوزه ای تبعیت از لابی صهیونیسم یا پیشمرگ شدن برای کشورهایی مانند انگلیس چیزی جز یک انتحار سیاسی محسوب نمی شود.

*جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه است که با ایالات متحده آمریکا ارتباط سیاسی و دیپلماتیک ندارد اما عدم برقراری رابطه با واشنگتن تاثیری بر پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشورمان طی مدت مذکور نداشته است .بسیاری از پیشرفتهای علمی ،هسته ای،اقتصادی در سایه همین اقتدار و عدم وابستگی به آمریکا صورت گرفته است.بدون شک قطع روابط جمهوری اسلامی ایران و کانادا نیز تاثیری در فضای پیشرفت و حرکت روبه جلوی کشورمان نخواهد داشت .

*کانادا در حالی دست به اقدام اخیر علیه ایران زده است که کشورمان ریاست جنبش غیر متعهدها را بر عهده گرفته است. گویا برگزاری موفقیت آمیز اجلاس تهران و برنامه ریزی مدون و کامل ایران برای ریاست موثر بر جنبش عدم تعهد به مذاق اوتاوا خوش نیامده است! در جریان برگزاری نشست غیر متعهد ها شاهد شکل گیری علنی و صریح جامعه جهانی در تهران بودیم.در این نشست مفهوم واقعی جامعه جهانی یعنی اکثریت کشورهای جهان به تصویر کشیده شد.هم اکنون مدیریت این اکثریت بر عهده جمهوری اسلامی ایران است .حتی در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مصر ریاست غیر متعهدها را به ایران سپرده است .در چنین شرایطی مصداق جامعه جهانی کاملا معین است .بدیهی است که این مصداق یابی با استقبال منفی برخی اعضای دائم شورای امنیت و مستعمره آنها یعنی کانادا روبه رو شده است .

*بزودی آخرین سفر احمدی نژاد به نیویورک برای شرکت در اجلاس سران عضو سازمان ملل آغاز می شود .سفر وی این بار به عنوان ریاست جنبش عدم تعهد با سفرهای قبلی متفاوت خواهد بود. غربی ها از اکنون شروع به فضاسازی برای این سفر کرده اند.آنها می خواهند با اخباری از این دست و تشدید فشارها روی مواضع بر حق جمهوری اسلامی در این اجلاس اثرگذاری کنند.در حالی‌که این نوع موضع گیریهای شتابزده و عجولانه فرصت بیشتری به ایران خواهد داد تا ماهیت مواضع تجاوزکارانه آنها را بر ملا سازد.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.