رشد ۶۱ درصدی بازار بیمه کشور در۶ ماه

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

بینا- رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در شش ماه اول امسال، شاهد رشد بیش از ۶۱ درصدی بازار بیمه کشور بودیم.
به گزارش تفسیری بینا، سیدمحمد کریمی افزود: این در حالی است که رشد صنعت بیمه کشور درسال ۹۰ ، ۴۵ درصد بوده است و براساس داده ها رشد بیمه کشور در رتبه دوم جهان قرار دارد.
وی اضافه نمود: رشد صنعت بیمه در کشور در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کشورها به سبب بحران های اقتصادی دچار رشد منفی می باشند.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه کشور نه تنها تحریمات را دور زد، بلکه سد آن ها را شکست، گفت: تدوین آیین نامه ها، توسعه فرهنگ بیمه، افزایش ضریب نفوذ بیمه، ارزیابی رضایت مشتریان، توجه به توسعه بیمه های زندگی و ایجاد سامانه بیمه مرکزی و اجرای سیستم کدینگ از اقدامات سال جاری صنعت بیمه است.
کریمی از دستاوردهای دیگر صنعت بیمه به عملکرد صندوق تامین خسارت بدنی اشاره نمود و گفت: این صندوق حداقل به ۱۷ هزار پرونده رسیدگی نموده که بخش عمده آنها مربوط به پرداخت دیات از پرداخت دیه پنج میلیون تومانی گرفته تا ۵۱۱ میلیون تومانی بوده است.
رییس کل بیمه مرکزی بار دیگر تاکید نمود که آنچه در بحث دیه پیش می آید از هم پاشیدگی دو خانواده است؛ هم خانواده آسیب دیده و هم خانواده ای که باید دیه بپردازد که صنعت بیمه در تلاش برای کاهش این خسارت برای هر دو طرف است.
وی همچنین به عملکرد پژوهشکده بیمه و تدوین بیش از ۵۰ کتاب در سال جاری اشاره و از قرار دادها ی صنعت بیمه با دانشگاه ها به عنوان یک حرکت مثبت یاد نمود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.