بازار بیمه به رشد ۲۶ درصدی رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صنعت بیمه کشور با وجود همه مسائل طی ۹ ماه قبل رشد ۲۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

  به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد ابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: عملکرد ۹ ماه صنعت بیمه رشد قابل قبولی داشته به طوری که هم‌اکنون رشد بازار بیمه بالغ بر ۲۶ درصد است.

وی ادامه داد:  در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حق بیمه فروخته شده که ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به پرداخت خسارت است که نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد را به خود اختصاص داده و در مجموع به ۵۵ درصد رسیده است.

وی با بیان آنکه حق بیمه‌ها در ۹ ماهه با رشد ۹ درصدی مواجه بوده عنوان کرد: بیشترین میزان حق بیمه‌ها مربوط به بیمه‌ نامه‌های شخص ثالث با ۴۲٫۳ بیمه بدنه خودرو با ۶٫۷ درصد ۷ درصد بوده است که در مجموع سهم حق بیمه خودرو در مجموع رقم ۴۹ درصد را  به خود اختصاص داده است.
 
رییس کل بیمه مرکزی افزود: پس از خودرو ۲۹ درصد حق بیمه‌ها  مربوط به بخش درمان می‌باشد که در مجموع  بیش از ۷۰ درصد حق بیمه‌ها مربوط به ۲ بخش خودرو و درمان است و پس از این موارد بیمه مسئولیت با رقم ۴ درصد و  آتش‌سوزی ۴٫۴ درصد پس از خودرو و درمان قرار گرفته است همچنین بیمه‌های زندگی از نظر رشد طی ۹ ماهه قبل ۹ درصد رشد داشته و برنامه‌ ما حرکت به سمت بیمه‌های زندگی است.

خبر در حال تکمیل….


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.