رصد زهره ازکنار برج میلاد وساحل خلیج‌فارس

حضور عموم علاقمندان در این برنامه رصدی که با حضور کارشناسان و اعضای تحریریه نجوم در محوطه برج میلاد برگزار می شود، آزاد است.

ایسنا: برج میلاد تهران، بامداد چهارشنبه میزبان رصدگران و علاقه مندان رصد گذر زهره در تهران است.

محمد جواد ترابی، عضو تحریریه ماهنامه نجوم با اعلام این مطلب گفت: حضور عموم علاقمندان در این برنامه رصدی که با حضور کارشناسان و اعضای تحریریه نجوم در محوطه برج میلاد برگزار می شود، آزاد است.

وی با اشاره به این که منطقه سرخس در شمال شرقی ایران بهترین شرایط را برای رصد گذر زهره دارد، خاطرنشان کرد: پدیده نادر گذر سیاره زهره از مقابل خورشید که تا ۱۰۵ سال دیگر تکرار نمی شود از زمان طلوع خورشید بامداد چهارشنبه ۱۷ خردادماه در مناطق مختلف ایران قابل مشاهده است. اوج گذر حدود ساعت ۶ و ۲ دقیقه بامداد است و از ساعت ۹ و ۶ دقیقه برخورد سوم ( خروج زهره از قوس خورشید) آغاز و در ساعت ۹ و ۲۴ دقیقه، تماس چهارم (خروج کامل زهره از قوس خورشید) صورت می گیرد.

ترابی با اشاره به این که گذر زهره با استفاده از عینک‌های مخصوص رصد خورشید با چشم غیرمسلح هم قابل مشاهده است، اظهار کرد: شبکه چهار سیما از ساعت ۵ بامداد چهارشنبه تا پایان گذر در ویژه برنامه ای به پخش زنده تصاویر گذر زهره می پردازد. این تصاویر به صورت مستقیم از سواحل جزیزه کیش در خلیج فارس، محوطه برج میلاد و عمارت شمس‌العماره در تهران که بیش از یک قرن پیش، عبدالغفار نجم الدوله، منجم ناصرالدین شاه از فراز این عمارت گذر زهره را رصد کرده پخش می شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.