رقابت دو انیمیشن ایرانی برای کسب شاه میمون طلایی چین

۳۱فروردین۱۳،

دو انیمیشن ˝ننه کلاغه و روباهه˝ ساخته محمدعلی سلیمان‌زاده و ˝روباهی که به دنبال صدا رفت˝ ساخته فاطمه گودرزی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه نهمین فستیوال بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون سیکاف چین ۲۰۲۴ روی پرده می‌روند.

به گزارش هنرآنلاین، امسال ۷۰۰ فیلم نامزد حضور در بخش رقابتی این فستیوال بودند که ۵۶ فیلم برای رقابت انتخاب شدند و فیلم کوتاه انیمیشن برگزیده در پایان جایزه شاه میمون طلایی این فستیوال را دریافت می‌کند.

جایزه بزرگ شاه میمون طلایی توسط هان میلین، هنرمندان شناخته شده چینی در دو بخش انیمیشن و کارتون طراحی شده است. در بخش‌ انیمیشن به برترین فیلم، برترین شخصیت‌پردازی و برترین فیلم‌نامه انیمیشن و در بخش کارتون به برترین کارتون جوایزی همچون طلا، نقره و برنز اهدا می‌شود.

همچنین در این فستیوال گواهی و نشان حضور به فیلم‌های بلند، سریال‌های انیمیشن، فیلم کوتاه و نیز کارتون به همراه وجه نقدی تعلق می‌گیرد.

این فستیوال بزرگ‌ترین اتفاق انیمیشن و کارتون کشور چین است که از سال ۲۰۰۴ هر ساله در شهر هنزو برگزار شده و دارای چهار بخش نمایشگاه، فعالیت‌های جنبی، جلسه‌های نقد و بررسی و مسابقه است و در مدت ۶ روز برگزاری، پذیرای بیش از ۲ میلیون مخاطب حرفه‌ای و برگزار کنندگان نمایشگاه‌های محلی و غیرمحلی از ۶۱ کشور جهان است. نکته جالب‌تر اینکه؛ نمایشگاه‌های فستیوال بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون سیکاف چین قراردادهای تولید و ساخت فیلم‌های انیمیشن با ارزشی بالای یک بیلیون دلار منعقد می‌شود.

گفتنی است، نهمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم انیمیشن و کارتون سیکاف چین ۲۰۲۴ که در شهر هنزو از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.